helosansalve
Fra : Helle Madsen

Dato : 11-01-04 00:17

Hejsa ng

Min ene kat har af en eller anden grund kløet sig meget i panden, så han har
tabt en masse hår. Kan katten tåle man smør det med helosansalve, tænker på
den anden kan jo komme til at slike noget af det af.

Mvh Helle Madsen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 11-01-04 02:27

"Helle Madsen" <gizmotrold@hotmail.com> skrev...
> [...]
> tabt en masse hår. Kan katten tåle man smør det med helosansalve, tænker

> den anden kan jo komme til at slike noget af det af.

Hej Helle

Jeg synes ikke du skal begynde at smøre med diverse midler - hold i stedet
øje med den bare plet og søg evt. dyrlæge hvis det fortsætter (jeg tænker
specifikt på ringorm, når jeg hører om bare pletter...).

Mvh. Camilla

Fra : Helle Larsen

Dato : 11-01-04 08:06

> [...]
>
> Mvh. Camilla

> Hej, jeg har hørt af en dyrlæge, at Helosan ikke må bruges til
"hvadsomhelst". Jeg ville IKKE bruge det til det, du skriver om. Jeg har
desværre ingen andre råd, udover:spørg dyrlæge.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Madsen

Dato : 11-01-04 15:00

Hejsa ng.

Vi har lige været en slem omgang lopper igennem, det er derfor katten klør
sig. De er helt væk nu, men han klør stadig lidt i det ind imellem. Har
erfaringen at det virker godt til heste når de klør sig, så tænkte bare om
det ikek havde samme effekt på katten. Katten har ikke ringorm er jeg ret
overbevist om, for dte er kun lige der hvor lopperne gladeligt bed ham..

MVH Helle Madsen

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-01-04 10:05

"Helle Madsen" <gizmotrold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa ng
>
> Min ene kat har af en eller anden grund kløet sig meget i panden, så han
har
> tabt en masse hår.

Da vi fik Darkie hjem, havde han også en masse bare pletter. Opdrætteren
havde taget noget salve med, som hun havde smurt med.
Det hedder: Hydrokortison GALDERMA salve 1%
Det er mod milde former for eksem/hududslet, solskoldning og soleksem samt
psoriasis.

Det skal smøres ud i et meget tyndt lag - der skal ganske lidt på, et par
gange dagligt.

Men snak med dyredoktoren først.

/Joan