HJÆLP mit barn skal dryppes hos øjenlægen
Fra : michael

Dato : 10-01-04 13:27

Hej vi har en datter på 7 år som er lettere nærsynet ifølge skolelægen. Vi
har nu fået en tid hos øjenlægen, som siger at hun skal dryppes i øjnene for
at bestemme, hvor nærsynet hun "præcis" er. Problemet er bare, at vores
datter med garanti absolut ikke vil dryppes i øjnene flere gange, som
øjenlægen siger hun skal. Hun vil lukke øjnene, græde m.v. sådan er hun nu
engang ret så pivet. Mit spørgsmål er så bare hvor nødvendig og
kritisk/vigtigt det egentlig er at hun bliver dryppet for at måle, hvor
nærsynet hun er og hvilke styrke hun skal have i brillerne ? Er det helt
utænkeligt, farligt og langt ude i skoven at få briller til hende uden hun
bliver dryppet ?

Venlig Hilsen
Michael

Fra : Nette

Dato : 10-01-04 16:34

"michael" skrev i en meddelelse news:btor39$6as$1@news.cybercity.dk...
Er det helt
> utænkeligt, farligt og langt ude i skoven at få briller til hende uden hun
> bliver dryppet ?

Det handler jo ikke om, om det er farligt eller ej, men mere om, hvor
hensigtsmæssigt det er at få et par briller, som ikke er justeret til ens
øjne.
I så fald kunne du lige så godt spare pengene og gå ned i supermarkedet,
finde de læsebriller, som du synes ser pænest ud på din datter, og så betale
de 30 kr. de koster.

Det er IKKE farligt at få dryppet øjne. Det gør ikke ondt eller noget. Jeg
har selv fået det gjort 117 gange, og JEG er ellers noget af en pivskid, når
det gælder mine øjne.

Det er muligt, hun vil blive ked af det, men så er du nød til at ruste dig
med lidt forældreviden: at det er for hendes eget bedste. Det er jo ikke
ligefrem et overgreb på hende.

- Et stik hos lægen er værre efter min mening. Men i høj grad også ganske
for hendes egen skyld.

Til sidst vil jeg lige fortælle dig at hendes syn muligvis vil være noget
sløret i timerne efter, men det fortager sig langsomt. Med garanti er der i
hvert fald intet galt næste morgen.

Held og lykke med det

Nette

Fra : michael

Dato : 10-01-04 22:51

Tak for svaret, jeg tror nu også en del af problemet er at jeg ikke forstår
hvordan drypningen skulle kunne hjælpe hele 2 uger efter når øjenlægen måler
øjnene ? Efter 2 uger går jeg da ud fra at virkningen fra drypningen er
total væk eller hvad ? Det virker altså lidt underligt. Forklaring søges ?

Vh. Michael

Fra : Ralph

Dato : 10-01-04 23:08

"michael" <dsl72661a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> total væk eller hvad ? Det virker altså lidt underligt. Forklaring søges ?

Spørg øjenlægen........

--
venligst
Ralph

Fra : Nette

Dato : 11-01-04 05:32

"michael" skrev i en meddelelse news:btps3m$17tp$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> total væk eller hvad ? Det virker altså lidt underligt. Forklaring søges ?

Ja, det lyder da lidt underligt. Er du sikke på han ikke bare gerne vil
tjekke hende to gange, for at være sikker?

Når jeg går til øjenlæge, fordi min optikker ikke kan måle mit syn, da jeg
har urolige øjne, ( netop fordi jeg er så sk.... nervøs for øjnene,- er
født med øjenbetændelse), så foregår det på den måde, at jeg ankommer til
aftalt tid, får dryppet øjnene, og bliver bedt om at vente i venteværelset i
nogen tid, hvorefter jeg kommer ind og han måler sig frem til mit syn.

Dem første gang, da jeg var 9 år, blev vi bedt om at komme igen efter lidt
tid, for at være sikker. Der er jo ingen grund til at investere i briller
til et barn, som måske egentligt ikke har brug for briller, og derfor ville
han godt lige tjekke mig igen.

Nette