Hvor meget koster en barnepige?
Fra : Povl Falk-Jensen

Dato : 07-01-04 00:03

Hej

Jeg står måske og skal bruge en barnepige ca. 2 timer én gang om ugen til at
hente mine børn i SFO og børnehave.
Men hvor meget betaler man typisk en barnepige? Og hun skal vel også have
betalt for den tid hun bruger på transport til og fra sin bopæl, hvis jeg
ikke kan finde en i nærheden?

/Povl

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-01-04 06:41

Hej

Povl Falk-Jensen wrote:
> [...]
> betalt for den tid hun bruger på transport til og fra sin bopæl, hvis jeg

100,- kroner. Transporten må hun selv ordne. Din arbejdsgiver betaler
vel heller ikke for din transport.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Povl Falk-Jensen

Dato : 07-01-04 07:51

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> 100,- kroner. Transporten må hun selv ordne. Din arbejdsgiver betaler
> vel heller ikke for din transport.

100 Kr. i timen ?

/Povl

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-01-04 08:11

Hej

Povl Falk-Jensen wrote:
> 100 Kr. i timen ?

Nej, 50,- i timen, 100,- pr gang.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Povl Falk-Jensen

Dato : 07-01-04 13:50

> Hej

> Nej, 50,- i timen, 100,- pr gang.

Ok, tak.

/Povl

Fra : Friberg

Dato : 07-01-04 21:08

"Povl Falk-Jensen" <povlfalk@REMOVEprivat.dk> wrote in

Min erfaring med mine egne piger mellem 13 og 18 er at den rette pris
nok ligger i mellem! Altså noget over 50 kr. / time men mindre end 100
kr. Afhænger naturligvis af alderen, erfaring og dygtighed/erfaring
m.m. Periodelængden spiller naturligvis også ind.

SF

S Friberg

Fra : Katrine & Bo

Dato : 08-01-04 12:16

> [...]
> kr. Afhænger naturligvis af alderen, erfaring og dygtighed/erfaring
> m.m. Periodelængden spiller naturligvis også ind.

Og hvor mange børn det drejer sig om!

Fra : Mette

Dato : 08-01-04 08:37

"Povl Falk-Jensen" <povlfalk@REMOVEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betalt for den tid hun bruger på transport til og fra sin bopæl, hvis jeg

Som 13 årig hentede jeg i en periode 2 børn i vuggestue og børnehave
mandag-fredag og passede dem 1½-2 timer inden forældrene kom hjem. Det vik
jeg 400 kr for - om måneden! (Og det var for 13 år siden). Timeløn ca en
10'er...Jeg syntes og synes stadigvæk, at det var alt for lidt....

Fra : Friberg

Dato : 08-01-04 17:08

"Mette" <nospam@hotmail.com> wrote in

> det var alt for lidt

det var det vist også ud fra min hurtige hovedregning; men havde du
noget bedre, ville du vel have taget det! Sådan er det jo for både børn
og voksne. Her tænker jeg ikke kun på penge; for børnepasning er sure
penge, hvis forældrene er "umulige" af en eller anden grund. Gode
relationer er til gengæld et gode for alle, for så kan der pludselig
aftales lidt "skæve" tider og alt muligt andet.

Min ældste pige er nu ikke meget til børnepasning nu, men i dag er det
tydeligt, at selv på et tidspunkt, hvor arbejdsløsheden er den største
de sidste 5 år, er der dæleme bud efter de små ungdomsårgange. Hos os
ser jeg unge mennesker, der vælger det bedste af det, der tilbydes!
Derfor synes jeg egentlig, at de hiver mange penge hjem (til deres
opsparinger)!

S Friberg

Fra : diana

Dato : 09-01-04 23:20

"Mette" <nospam@hotmail.com> wrote in message news:<3ffd0886$0$27445$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> jeg 400 kr for - om måneden! (Og det var for 13 år siden). Timeløn ca en
> 10'er...Jeg syntes og synes stadigvæk, at det var alt for lidt....

Det hele kommer an på hvor man bor henne her i landet. Man kan sagten
finde en til under 50 kr. i timen.

Fra : Mette

Dato : 10-01-04 11:42

"diana" <diana@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

> Det hele kommer an på hvor man bor henne her i landet. Man kan sagten
> finde en til under 50 kr. i timen.

Ja, men uanset, hvor man bor er 10 kr/timen måske liiige i underkanten - jeg
ville have været glad for 25,- men de mente vel, at når der var så mange
timer, så ville det blive for dyrt for dem, så istedet for at sætte
timeantallet ned, satte de lønnen ned...

Fra : Charlotte

Dato : 11-01-04 17:58

On 07/01/04 0:03, in article 3ffb3eb3$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Povl Falk-Jensen" wrote:

> [...]
> betalt for den tid hun bruger på transport til og fra sin bopæl, hvis jeg

Hos HH -Babysitting (tlf.:7020-8151) koster en erfaren, voksen babysitter
med ren straffeattest: 40.- pr. time + transport (klippekorttakst).
Desuden betales 40.- pr. gang til bureauet.
Der betales for minimun 3 timer pr.gang.

I dit eks. vil det blive: 3x40.-= 120.- + f.eks. 25.- i transport + 40.- til
bureauet. Ialt: 185.-

En skolepige skal vel have 80-100.- pr. gang, før hun føler det kan betale
sig.

Held og lykke.

Mvh.
Charlotte