[MSSQL] Flette 2 felter sammen i ét kald
Fra : Niels Henriksen

Dato : 09-01-04 15:40

Hejsa

Jeg har f.eks. 2 felter i en tabel (Felt1, Felt2). Disse vil jeg gerne sætte
sammen, så outputet bliver Felt1Felt2.

Jeg er lidt på bar bund der og håber at spørgsmålet er godt nok.

--
Niels

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-01-04 15:50

"Niels Henriksen" wrote in a message

> Jeg har f.eks. 2 felter i en tabel (Felt1, Felt2). Disse vil jeg gerne
sætte
> sammen, så outputet bliver Felt1Felt2.

Select Felt1 + Felt2 As Kombineret From MinTabel

> Jeg er lidt på bar bund der og håber at spørgsmålet er godt nok.

We hear you, loud and clear

- Peter

Fra : Niels Henriksen

Dato : 09-01-04 16:00

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message

> Select Felt1 + Felt2 As Kombineret From MinTabel

> We hear you, loud and clear

det var perfekt... men glemte lige en detalje.... begge felter er tal :(

--
Niels

Fra : Niels Henriksen

Dato : 09-01-04 16:02

Det er nu løst med

Select Str(Felt1) + Str(Felt2) As Kombineret From MinTabel

Mange tak

--
Niels