2 kald i 1
Fra : pepss

Dato : 07-01-04 13:14

hejsa NG

jeg har en MySql database dem 2 tabler medlemmer og advarsel.
det jeg så gerne vil er at hente en tilfældig post fra medlemmer hvor felter
harfoto er =1
[det gør jeg sådan
strSQL = "select * from medlemmer Where harfoto = 1 order by RAND() limit
1"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
]
men jeg vil så også ha at hvis feltet profilid (som er i begge table) er det
samme skal profilen ikke vises.

jeg kan godt lave det med asp men for optimere koden må det jo være bæst at
lave det i databasekaldet!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-01-04 13:24

On Wed, 7 Jan 2004 13:14:01 +0100
"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> jeg har en MySql database dem 2 tabler medlemmer og advarsel.
> det jeg s_ gerne vil er at hente en tilf_ldig post fra medlemmer hvor
> felter harfoto er =1
> [det g_r jeg s_dan
> strSQL = "select * from medlemmer Where harfoto = 1 order by RAND()
> limit 1"
> Set rs = Conn.Execute(strSQL)
> ]
> men jeg vil s_ ogs_ ha at hvis feltet profilid (som er i begge table)
> er det samme skal profilen ikke vises.
>
> jeg kan godt lave det med asp men for optimere koden m_ det jo v_re

select * from medlemmer as m, advarsel as a where m.harfoto=1 and
m.profilid != a.profilid order by RAND() limit 1

jeg ville dog præcist definere hvilke ting jeg ville hente og ikke bare
bruge *

Fra : pepss

Dato : 07-01-04 20:05

"Kim Schulz" skrev
"pepss" wrote:
> [...]

select * from medlemmer as m, advarsel as a where m.harfoto=1 and
m.profilid != a.profilid order by RAND() limit 1

jeg kan ikke helt får det til at virke... den henter ikke det rigtige
profilid ud. altså det der passer til det udtrak fra medlemmer.
jeg kan ikke helt gemmeskue hvad der sker i det kald så hvis jeg kan få lidt
hjælp til det vil jeg blive rigtig glad!

jeg ville dog præcist definere hvilke ting jeg ville hente og ikke bare
bruge *

det gør jeg nu også det var bare for at korte kaldet lidt ned til gruppen