MySql .. oprette tables ?
Fra : J.K.Arning

Dato : 06-01-04 19:47

Jeg er 100% grøn hvad MySQL eller databaser generelt
angår og nu har jeg brug for sådan en tingest.

Mit webhotel ( www.surftown.dk ) understøtter MySql
som jeg netop skal bruge til at få liv i en weblog.

Webloggen jeg har valgt er Bit5Blog:
http://bit5blog.sourceforge.net/

Jeg har oprettet selve MySql databasen via surftown
web interface og har derigennem også adgang til selve
databasen via PHPMySql admin.

Nu skal jeg så ( går jeg ud fra ) have oprettet nogle tables
i denne database og det er her jeg står af.

Ifølge Bit5Blog`s config.php skal der være følgende
tables ...

//* MYSQL Table Information *//
$onlineprefix = "blog5_online"; // Table for "Users Online" script
$banprefix = "blog5_ban"; // Table for banned ip addresses
$newsprefix = "blog5_entries"; // Table for blog entries
$commentsprefix = "blog5_comments"; // Table for comments
$userprefix = "blog5_users"; // Table for admin users
$optionsprefix = "blog5_options"; // Table for blog options
$pluginsprefix = "blog5_plugins"; // Table for plugin information
$bit5pluginsdisplay = "blog5_plugindisplay"; // Table for plugin display
order

Er der er en supervenlig person derude der vil forklare mig hvordan
jeg oprettet disse tables via phpMySql admin ?

Regards og mange tak for ald hjælp.