Indy TCP
Fra : Harald

Dato : 10-01-04 21:20

Hej

Nogen der ved hvordan man finder ud af om der er modtaget data i en Indy
TIdTCPClient, jeg har prøvet forskellige Read??? metoder med de hænger alle
sammen uanset hvilken timeout værdi jeg benytter?

Jeg bruger Delphi 7 og Indy 9.00.10

Mvh
HK

Fra : PØLLE

Dato : 10-01-04 22:02

Hej Harald

> TIdTCPClient, jeg har prøvet forskellige Read???

Jeg kender ikke så meget til Indy, men i stedet til Winshoes.

Der er i Winshoes let forståelige eksempler til alle komponenterne.
Her kan du måske finde fiduser, som du kan bruge.

Winshoes kan du hente her
http://www.nevrona.com/Indy/download/Winshoes7.html

PØLLE

Fra : Harald

Dato : 11-01-04 00:20

"PØLLE" <NONAME@ME.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er i Winshoes let forståelige eksempler til alle komponenterne.
> Her kan du måske finde fiduser, som du kan bruge.

Winshoes er en meget gammel version, Indy 9.0.14 er den nyeste. Men jeg har
fundet løsningen, efter at have opdateret til 9.0.14 så virker det. Det var
åbenbart en fejl i ReadLn og Timeout, egentlig lidt bekymrende at der kan
være sådan en simpel fejl i version 9.

Mvh
HK

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-01-04 05:22

Harald wrote:

> Det var åbenbart en fejl i ReadLn og Timeout, egentlig lidt bekymrende at
> der kan være sådan en simpel fejl i version 9.

Ja, og derfor foretrækker jeg selv Synapse.
<http://www.ararat.cz/synapse/>
Det er ikke 'visuelle' komponenter, men kvalieten er god.

Stig Johansen

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 11-01-04 18:14

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote in message
> [...]
alle
> sammen uanset hvilken timeout værdi jeg benytter?

Hej Harald

Jeg havde noget liggende i en text fil, du kan jo se om det er noget du kan
bruge.
Der kører i en tråd, hvilket jo er en gode ide ;)

unit ClientUnit;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
IdBaseComponent, IdComponent, IdTCPConnection, IdTCPClient, StdCtrls;

type
TReadThread = class(TThread)
public
constructor Create(IndyClient: TIdTCPClient);
private
FIndyClient: TIdTCPClient;
FMessage: String;
procedure DisplayString;
protected
procedure Execute; override;
end;

TForm1 = class(TForm)
IdTCPClient1: TIdTCPClient;
Memo1: TMemo;
Button1: TButton;
Edit1: TEdit;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure IdTCPClient1Connected(Sender: TObject);
procedure IdTCPClient1Disconnected(Sender: TObject);
procedure Edit1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
private
tr: TReadThread;
public
end;

var
Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

{ TReadThread }

constructor TReadThread.Create(IndyClient: TIdTCPClient);
begin
FIndyClient := IndyClient;
inherited Create(false);
end;

procedure TReadThread.DisplayString;
begin
Form1.Memo1.Lines.Add(FMessage);
end;

procedure TReadThread.Execute;
begin
while not Terminated and FIndyClient.Connected do
begin
FMessage := FIndyClient.ReadLn('.');
Synchronize(DisplayString);
end;
end;

{ TForm1 }

begin
IdTCPClient1.Host := 'localhost';
IdTCPClient1.Port := 9999;
IdTCPClient1.Connect;
end;

procedure TForm1.IdTCPClient1Connected(Sender: TObject);
begin
Memo1.Lines.Add('[Connected]');
tr := TReadThread.Create(IdTCPClient1);
end;

procedure TForm1.IdTCPClient1Disconnected(Sender: TObject);
begin
if IdTCPClient1.ClosedGracefully then
Memo1.Lines.Add('[Disconnected gracefully]')
else
Memo1.Lines.Add('[Disconnected abruptly]');
tr.Free;
end;

procedure TForm1.Edit1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if (key = #13) then
begin
IdTCPClient1.Write(Edit1.Text);
end;
end;

end.

Fra : Harald

Dato : 11-01-04 20:30

"Ulrik Vadstrup" <blackend@FJERNMIGblackend.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> bruge.
> Der kører i en tråd, hvilket jo er en gode ide ;)

<klip>

Problemet var en fejl i Indy 9.00.10, efter en opdatering til 9.00.14 virker
det.

Mvh
HK