Dell erfaringer søges
Fra : Bjarne

Dato : 10-01-04 18:32

Jeg har lige fået en Dell reklame ind af døren, og der er et fristende
tilbud, syntes jeg, men hvad er jeres erfaringer med Dell? Konkret er
det Dell Dimension 4600 incl. Fladskærmen Dell 172FP til 8669 jeg har
kik på. Der er dog et par ting jeg er i tvivl om så jeg vil gerne
generelt høre om andres erfaringer med Dell's PC'er

Er Dell's Fladskærm 172FP noget værd?

Hvordan er støj niveauet?

Hvordan er service?

Er der i øvrigt noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak
Bjarne K. Jensen

Fra : Ronni

Dato : 10-01-04 19:30

> Er Dell's Fladskærm 172FP noget værd?
På mit uddannelsessted har de købt ~20 18" Dell fladskærme, og de er faktisk
ret lækre!
Billedet er knivskarpt og der er faktisk en rigtig god kontrast og
farveægtehed.
Døde pixels er der ikke mange af, men enkelte halvdøde pixels der giver en
skygge på hvid baggrund har jeg dog fundet.
Mht. om man kan se film på den ved jeg ikke, men mon ikk?

> Hvordan er støj niveauet?
> Hvordan er service?
Jeg har selv kun sat to tre Dell maskiner op, og har altid synes at det var
nogle fede og stabile maskiner, personligt har jeg i hvert fald aldrig
oplevet problemer med dem. Dog har en af mine venners familie to Dell
maskiner, hvilke de var ret glade for i starten indtil de begyndte at støje,
blæser eller kabinettet redundansstøj. Om det så er meget de støjede ved jeg
ikke.
Mht. Dell's service, afhænger det jo lidt af hvad man køber. Onsite service
skulle være rimelig godt, omvendt er det ikke muligt selv at få lov at
skifte dele ud i sin Dell maskine, den SKAL på værksted til rep. og en
ekstra regning på xxxx kroner! Det sux IMO!

Med venlig hilsen
Ronni
rofe y mailme.dk
y er snabela

Fra : Henning

Dato : 11-01-04 01:49

> [...]
>skifte dele ud i sin Dell maskine, den SKAL på værksted til rep. og en
>ekstra regning på xxxx kroner! Det sux IMO!

Øh, baseret på hvad, det med at dele skal skiftes på værksted? Du kan
sagtens selv montere ekstra dele i din pc, men du skal naturligvis
være indstillet på, at fejlmelder du den og det viser sig at det er de
dele du selv har monteret, der er skyld i fejlen, får du en regning.
Reparation af din pc foregår så vidt muligt på stedet, det er det
nemmeste for alle parter.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ronni

Dato : 12-01-04 01:13

> Øh, baseret på hvad, det med at dele skal skiftes på værksted?<snip snap>
> Henning

På mit arbejde har vi bla. haft et tilfælde hvor et budkort var gået i en
bærbar computer.
Vi kunne ikke få fremsendt bundkortet så vi selv kunne sætte et nyt i,
maskinen SKULLE
ind omkring Dell, og så skulle vi betale reperationsomkostninger. That sux!
Jeg kunne selv
have skiftet det bundkort, og så sparet en teknikers løn!

Omvendt har en af mine venner, der arbejder på mit uddannelssted, haft
temmelig gode erfaringer med Dells 12 eller 24 timers service, da en server
gik. Dell stod der meget hurtigt og fik skiftet det defekte hardware.

Altså det afhænger af hvad man køber. Personligt ville jeg ikke købe noget
fordi jeg godt selv kan skifte de dele der nu engang skulle gå sig en tur.
Men det kan man tilsyneladende ikke få lov til hos Dell, hvilket bla. er en
af årsagerne til at vi ikke køber Dell mere på min arbejdsplads.

Med venlig hilsen
Ronni