Smarttalk (simkort melder pukkode blokeret~
Fra : Kim

Dato : 10-01-04 18:08

Jeg haar lige fået ny simkort fra smarttalk , og har sat det i telefonen,
hvorefter der stod indtast pinkode, det gjorde jeg (det der stod som PIN1 på
min papir med koder) og jeg fik bare meddelsen forkert pinkode, nå men så
prøvede vores søn , og han kom frem til intast pukkode, derefter indtast ny
pinkode samt bekræft ,og det har vi så gjort et par gange, nu skriver
telefonen pukkode blokeret, Hvad er der at gøre???
På sedlen kar vi en PIN 1 kode og en PIN2 kode en PUK1 kode og en PUK2 kode
hvodan er fremgangsmåden??? Mvh. Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-04 18:15

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]

> pinkode samt bekræft ,og det har vi så gjort et par gange, nu skriver
> telefonen pukkode blokeret, Hvad er der at gøre???

Når du har pukkode blokeret, skal du have et nyt simkort... og du skal jo
have et nyt papir med koder til det nye kort.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 09:27

> [...]

> telefonen pukkode blokeret, Hvad er der at gøre???
> På sedlen kar vi en PIN 1 kode og en PIN2 kode en PUK1 kode og en PUK2

Når du har indtastet forkert PIN-kode 3 gange, skal du indtaste PUK-kode for
at lave en ny PIN-kode. Når du har indtastet PUK-koden forkert 10 gange
bliver SIM-kortet blokeret.

Huskede du at bruge de koder der fulgte med kortet, og ikke de koder du fik
med dengang du købte telefonen? PIN og PUK-kode er til SIM-kortet, ikke til
telefonen. Derfor skal du altid bruge dem, som hører til kortet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg