Kan ikke opgradere BIOS
Fra : Erik D. Jørgensen

Dato : 10-01-04 14:36

Hej NG

Jeg har problemer med at opgradere en BIOS hvilket er nødvendig for at se en
80 Mb HD.
Når jeg vha. AwardBIOS Flash Utility forsøger at opgradere BIOS siger
programmet
at "File size does not match!" og hvis jeg så alligevel siger YES til at
programme så hænger
programmet derefter hvorefter jeg bare kan resete maskinen. Den starter så
op igen på den
gamle BIOS version. Jeg er næsten sikker på at det er den rigtige .BIN fil
jeg bruger. Den er
hentet inde fra dette link
http://www.acorp.com.tw/BIOS/BIOS%20INTEL/bios-Intel-solt1.htm
Her nogle data om maskinen og .BIN fil.

Bundkort: Acorp 6BX81 Ver.2A
Gl. BIOS ver: 02/01/1999-i440BX-SMC60X-2A69KX3DC-00
Flash Type: ATMEL 49F002R /5V
Ny BIN fil: 6BX81V1C.BIN (Har også prøvet med 6BX81V2D.BIN til
flash ROM på 2MB)
Flash Utility: AwardBIOS Flash Utility V8.26C

Kan i hjælpe med en løsning på problemet?
På forhånd tak.

Mvh.
Erik Jørgensen

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 11-01-04 10:04

Hej Erik

On Sat, 10 Jan 2004 14:36:16 +0100, "Erik D. Jørgensen"
<edaj@post1.tele.dk> wrote:

>Flash Type: ATMEL 49F002R /5V

Denne chip er 2Mbit. Fylder din BIN-fil 262144 bytes?

Kører du fra en systemdiskette med tom config.sys og autoexec.bat ?

Prøv med et andet flash-program, Uniflash eller Amiflash (jeg er ikke
klar over om sidstenævnte virker på PC med Award-BIOS - det går dog
ikke galt ved at prøve - ellers vil programmet ikke starte)

Find Uniflash og amiflash via Links på min hjemmeside:
http://www.bios-flash.dk

Hvis du ikke kan få det til at virke, kan jeg flashe din chip for dig
(eller eventuelt sende dig en ny chip).

mvh
Nils Emil P. Larsen
www.bios-flash.dk
---------------------------
My reply-address is valid.
Min svar-adresse er gyldig.

Fra : Erik D. Jørgensen

Dato : 13-01-04 20:13

Hej Nils

Det var bare nogle rigtig guldkorn du havde der!
Det virkede helt uden problemer med at bruge Uniflash programmet istedet for
at bruge AwardBIOS Flash Utility. Jeg prøvede ellers først at starte op uden
autoexec.bat og config.sys som du først foreslog men det virkede heller
ikke.

Mange tak for hjælpen og at du ville tage dig tid til at svare på mit
"nødråb"

Mange hilsner fra
Erik
(og min guru Jesper som har hjulpet lidt med det)