Cisco 677?
Fra : Anders Houmark

Dato : 10-01-04 14:30

Hej..

Jeg har en Cisco 677 som jeg fik da jeg blev adsl kunde hos World Online..
Det vil sige, at den er et stykke over 3 år gammel.

Her på det seneste er jeg begyndt at få problemer med den.. Hver gang er det
når jeg har sat computeren til at downloade natten over, og når jeg så
vågner er der kun lys i de tre grønne dioder på Ciscoen..
Men det er som om den har lukket af for WAN siden, prøver man at pinge dns
serveren sker der intet, og prøver man at telnettte til routeren sker der
heller intet, den får simpelthen ikke fat i routeren.. Det er som om den
bare lukker ned..
Når jeg skal have den op at køre igen er det meget nemt - strømmen skal bare
pilles fra og sættes i igen, så virker det..

Hvad tror i ovenstående skyldes?

Overophedning? Den har stået det samme sted alle år, og den lavede ingen
problemer da det var sommer, hvor der var minimum 10 grader varmere end der
er nu. Kan der være faldet så meget støv ned gennem de små huller, at den
har svært ved "at trække vejret" ?

Noget andet underligt er, at jeg fint kan sidde og downloade en hel dag uden
der sker noget, det er først når jeg går i seng, at den går ud.. Har aldrig
oplevet den gøre det imens jeg var vågen.

Hjælp modtages meget gerne

--
På forhånd tak, mvh
Anders Houmark

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-01-04 14:52

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> crashed Echelon writing

> Hjælp modtages meget gerne

Ring til Tiscali fejlmeld routeren, og de skulle gerne sende en ny til dig.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Schultz

Dato : 10-01-04 16:24

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:

> [...]
> Når jeg skal have den op at køre igen er det meget nemt - strømmen skal bare
> pilles fra og sættes i igen, så virker det..

Opgrader til nyeste CBOS og prøv at nulstille routeren.

Martin
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-01-04 16:34

Martin Schultz <di030007@NO.SPAM.diku.dk> writes:

>Opgrader til nyeste CBOS og prøv at nulstille routeren.

De nyere CBOS'er er en del mere bug-ridden end de gamle.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-01-04 13:15

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> De nyere CBOS'er er en del mere bug-ridden end de gamle.

Hmm det er stik mod min opfattelse. Hvilke bugs tænker du
på?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 11-01-04 15:04

>Hmm det er stik mod min opfattelse. Hvilke bugs tænker du
>på?

Prøv at læse release notes. Der er væsentligt flere (og alvorligere)
fejl i de nye end de gamle. Men det kommer jo lidt an på ens brug af
routeren, om man løber ind i dem.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 11-01-04 00:03

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bare
> pilles fra og sættes i igen, så virker det..

Umiddelbart vil jeg også sige prøv at nulstille routeren.
Jeg ved ikke lige om tiscali har en guide til hvordan dette gøres.
Cybercity har en her:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/manuel_installation/

/MD