Min gamle hankat
Fra : Maria Hansen

Dato : 10-01-04 13:56

Hej alle

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor min gamle hankat (10 år) -
bliver ved med at kravle ind i klædeskabet og ligger på mit nyvakset tøj
! Kun mit, ikke min mands!!! Efter at havde taget ham ud 100 gange og
skældt ham ud - lytter han stadig ikke efter ! Det er jo ikke så rart
med kattehår på sit nyvakset tøj.

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Figaro

Dato : 10-01-04 14:10

Være glad for at kattehår er dit eneste problem ;)

Dem har jeg nu lært at leve med..

Fra : Maria Hansen

Dato : 10-01-04 14:18

> Figaro skrev:
> Være glad for at kattehår er dit eneste problem ;)
>
> Dem har jeg nu lært at leve med..
>
> "Maria Hansen" <toffieeKATTE@BAKKEtele2adsl.dk> wrote in message

Nåh ja...sådan kan man jo også se på det..det kan du faktisk have ret i.
Alle mine 3 små engle fejler heldigvis intet og har ikke gjort den i
mange år 7*9*13

Fra : Helle Larsen

Dato : 10-01-04 18:38

Være sød ikke at skælde din kat ud.

Venlig hilsen fra Helle

> Nåh ja...sådan kan man jo også se på det..det kan du faktisk have ret i.
> Alle mine 3 små engle fejler heldigvis intet og har ikke gjort den i
> [...]

Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : maz

Dato : 10-01-04 20:37

Figaro wrote:
> Være glad for at kattehår er dit eneste problem ;)
> Dem har jeg nu lært at leve med..

... og vær glad for, at det kun er een kat, der gør det! Jeg har tre
stykker, der kæmper om at afsætte flest hår
En af de mange glæder ved at være katteejer - "live with it!" *g*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-01-04 15:12

Maria Hansen wrote:
> [...]
> gange og skældt ham ud - lytter han stadig ikke efter ! Det er jo
> ikke så rart med kattehår på sit nyvakset tøj.

en fnugrulle kan gøre meget ved problemet ;)
måske er det bare fordi det er rart at ligge på dit tøj.... måske er det
blødere end din mands.... måske er kvaliteten en anden.... måske er det skab
dit tøj ligger i bare bedre...... det kan man jo kun gætte om*G*
jeg har et par katte der gør det samme..... jeg har lært at leve med det, og
altid have 2-3 fnugruller sående rundt omkring..... så er problemet ikke så
stort..... en anden løsning er at man har en bestemt trøje eller et bestemt
par bukser som man sørger for altid at ligge øverst i bunken...... ;)

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-01-04 15:20

In article <3ffff65210181@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Maria Hansen
> [...]

> ! Kun mit, ikke min mands!!! Efter at havde taget ham ud 100 gange og
> skældt ham ud - lytter han stadig ikke efter ! Det er jo ikke så rart

Tjah, nyvasket tøj har også altid været et hit her i huset Måske
noget med duften?
Og hvorfor den vælger dit? Ja, bliver jeres tøj vasket i det samme?
(det ku' f.eks. være at du brugte skyllemiddel og din mand ikke - sådan
er det her - ellers kunne det være noget med konsistens (blødere
tøj, f.eks) Eller placering. Måske katten bedst kan lide at ligge dér
hvor dit tøj ligger
Men hvordan man afvænner dem - har jeg helt ærligt aldrig overvejet..
ser det ikke som et problem Kattehår på tøjet får jeg alligevel
lige så snart jeg tager det på... dem der ikke var der i forvejen,
fordi de "overlevede" turen i vaskemaskinen

Fra : JensenJS

Dato : 10-01-04 15:51

In article <3ffff65210181@dk-fritid-dyr-kat.dk>,
toffieeKATTE@BAKKEtele2adsl.dk says...
> [...]
> ! Kun mit, ikke min mands!!! Efter at havde taget ham ud 100 gange og
> skældt ham ud - lytter han stadig ikke efter ! Det er jo ikke så rart

Hvorfor vasker du ikke bare et gammelt håndklæde sammen med vasketøjet
og lægget det udover tøjet i skabet det vil lugte ens, sådan et
håndklæde er godt til dyrehår og så skal du kun rense en ting.
mvh JensenJS

Fra : Helle Larsen

Dato : 10-01-04 18:40

> [...]
> ! Kun mit, ikke min mands!!! Efter at havde taget ham ud 100 gange og
> skældt ham ud - lytter han stadig ikke efter ! Det er jo ikke så rart

Ja, ja, det er klart. Den elsker DIG. Vær sød ikke at skælde den
ud.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-01-04 18:53

Helle Larsen skrev i en meddelelse...

> Ja, ja, det er klart. Den elsker DIG. Vær sød ikke at skælde den
> ud.

Hej Helle

Du er da en kattetosse efter mit hoved. Jeg ville have sagt akkurat det
samme Ærgerligt at du bor så langt væk - jeg har heller ikke
håndarbejdstække, men jeg ville da gerne have hamret og savet lidt for dig
alligevel.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-01-04 19:08

Tina Susanne Johansson skrev i en meddelelse...

> Ærgerligt at du bor så langt væk - jeg har heller ikke
> håndarbejdstække, men jeg ville da gerne have hamret og savet lidt for dig
> alligevel.

Og jeg har tilsyneladende også lige mistet mine formuleringsevner - jeg
mente selvfølgelig håndværkertække

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Helle Larsen

Dato : 10-01-04 19:22

> [...]
> samme Ærgerligt at du bor så langt væk - jeg har heller ikke
> håndarbejdstække, men jeg ville da gerne have hamret og savet lidt for dig

Hej Tina, hvor bor du ?? Din selv-KatteTosse

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-01-04 19:56

Helle Larsen skrev i en meddelelse...

> Hej Tina, hvor bor du ?? Din selv-KatteTosse

Hej Helle

Jeg bor i Randers - så der er jo lige et stykke vej

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Helle Larsen

Dato : 10-01-04 18:43

> [...]
> ! Kun mit, ikke min mands!!! Efter at havde taget ham ud 100 gange og
> skældt ham ud - lytter han stadig ikke efter ! Det er jo ikke så rart

Måske er han syg ?? Ondt i maven ?? Blæreproblemer,
urinvejsproblemer ??Søger måske derfor mørke, tryghed, kærlige dufte og
varme. Måske er han ked af det ?? For lidt opmærksomhed ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Larsen

Dato : 11-01-04 05:33

> [...]
> ! Kun mit, ikke min mands!!! Efter at havde taget ham ud 100 gange og
> skældt ham ud - lytter han stadig ikke efter ! Det er jo ikke så rart

Hej Maria igen, vi kom helt "bort fra dig"

Jeg har et forslag til dig vedrørende det rene tøj. Dæk din bunke af
rent tøj med en ren og "kasseret" ubrugelig t-shirt (din egen) for eks.
Og lær at leve med at løfte denne gamle t-shirt for at få fat i dit rene
tøj.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Maria Hansen

Dato : 11-01-04 11:49

> [...]
> rent tøj med en ren og "kasseret" ubrugelig t-shirt (din egen) for eks.
> Og lær at leve med at løfte denne gamle t-shirt for at få fat i dit rene

Hej igen
Jeg skal nok lade vær' med at skælde ham ud, han høre jo ikke efter
alligevel !! Men tak for de løsningsforslag. Jeg ligger en gamle
t-shirt, der er nyvasket...syg er han heldigvis ikke - har lige været
til dyrlæge med ham - frisk som en havørn, han har vist også haft sin
tørn af sygdomme urinvejssten, kronisk bronkitts ....For lidt opmærksom
kan faktisk godt være ! Jeg har også 2 andre katte på 5 år, jeg vil
prøve at tage mig lidt mere af ham, uden at det selvfølig går ud over
der andre. !!

takker jer alle for jeres svar ! (:0)

Fra : Kate

Dato : 11-01-04 12:33

> Men tak for de løsningsforslag. Jeg ligger en gamle
> t-shirt,

Johan havde en årrække hvor han elskede at sove på min håndklædehylde.
Lidt trættende at blive fyldt med kattehår når man troede man tog et
rent håndklæde. Ligesom andre foreslår, udnævnte jeg i den tid bare et
gammelt håndklæde til at ligge øverst henover bunken. Det var okay for
Johan. Han stoppede med det og set i bakspejlet tror jeg at han gjorde
det for at slippe lidt for Oliwer, for jeg mindes kun at ha' se Johan
der oppe få gange siden Oliwers død hvor han før lå der næsten dagligt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.