166 i stedet for 133 FBS til CPU
Fra : Thomas G

Dato : 10-01-04 13:41

Hej Alle

Inden jeg prøver vil jeg lige høre om andre har erfaring med lign forsøg ...

Jeg har en AMD 1800+ der via Soltek BIOS'en er OC til 2000+ ... den køre jo
med 133 MHz FBS (266).

Jeg bruger 2700 Ram i mit MB som jo køre med 166MHz (333)

Så var det jeg tænkte at hvis jeg satt min CPU til 166 *10 vill jeg får
samme MHz som nu, men også samme FBS på CPU'en som på mine ram ... lig lidt
bedre/hurtigere kommunikation ... men nogen der har en ide om hvad min CPU
vil sige til dette (inden jeg prøver ?

mvh Thomas G

Fra : Jesper

Dato : 10-01-04 23:10

Har dit Soltek ikke det lille BIO program der hedder RED STORM ?? Hvis det
er i så prøv det først. Det klarer det uden din CPU tager skade af det. Jeg
er dog ikke helt sikker på om det ikke kun er RAM den clocker der, men det
er da et forsøg værd. Ellers er der sikkert mange andre fine små programmer
der kan clocke en processor stille og roligt op, så du undgår skader, men en
ting er sikkert -- hold MEGET øje med temperaturen.

BTW -- skulle du ikke have postet det her i dk.edb.hardware.overclocking ??
Der sidder dem der ved meget mere om det end mig.

MVH

Jesper

Fra : Thomas G

Dato : 11-01-04 11:10

> [...]
??
> Der sidder dem der ved meget mere om det end mig.

har jeg gjort (slettede indlæget da jeg så jeg havde sendt til forkerte
gruppe

Har rodet en del og er nået frem til
- den kan ikke tager mere strøm til CPU'en end 1,5 Volt (ved 1,525 startern
den ikke op i win)
- den kan ikke gå højere i MHz en omkring 1680
- den kan ikke gå højere end 140 i FBS uanset at multiplieren stå meget lavt
....f.eks. 8,0 (ved 145 går den kold i win opstart og jeg gider ikke lede
efter 142 eller noget i den stil .. så hellere lidt stabilitet)

mvh Thomas G

Fra : Jesper

Dato : 12-01-04 15:59

Jeg vil tro du har en af de CPU'er der er af ældre dato end dem med den
kerne der ligger i de nyeste modeller. Det skulle efter sigende være en
XP2600+ kerne, hvor resten af processoreren bare er droslet ned. Det er
noget jeg har hørt, og absolut ikke noget jeg er sikker på. En ting er jeg
dog sikker på. Du kan garanteret finde en side på Google hvor der står noget
om de forskellige steppings CPU'erne har. Det er det, der har noget at sige
om hvor meget man kan skrue op for sin processor. F.eks har jeg en XP1700+
der, da jeg satte den i mit Asus A7V-266e bundkort, uden videre blev
genkendt som en XP2000+. Jeg var så fri for at gøre ret meget mere ved den,
da min plan med den faktisk var at overclocke den lidt. Det løste bundkortet
så, men skulle jeg få lyst, tror jeg da nok jeg sagtens kan få den til at
løbe endnu stærkere end det. Jeg har set en clocke sådan en XP1700+ til --
mener det var lige omkring -- 2900 mhz, men som sagt, det kommer helt an på
den stepping cpu'en har. Hvor hurtig den _kan_ køre på FSB'en ved jeg ikke,
så her må jeg blive dig svar skyldig. Jeg ved faktisk ikke en gang hvor
hurtigt min egen kører på FSB'en da den kører hurtigt nok til mig lige i
øjeblikket. Men ellers koster en ny CPU jo ikke alverden. Der er lige kommet
en helt ny XP2000+ med en BARTON kerne, men om den passer i dit board ved
jeg ikke. Den skulle være til at købe for under 500 kr. efter hvad jeg har
læst. Jeg har dog ikke set, eller søgt efter priser på den, men det kan du
jo så gøre enten ved edbpriser.dk eller ved gate2prices.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-01-04 16:00

Glemte forøvrigt lige at skrive at en god overclocket XP1700+ giver en
Barton 2500+ MANGE klø !! *SS*

Fra : Jens Petersen

Dato : 12-01-04 16:51

Jesper wrote:
> Glemte forøvrigt lige at skrive at en god overclocket XP1700+ giver en
> Barton 2500+ MANGE klø !! *SS*

Hvad med en god overclocket Barton 2500+ ?

--
Jens callto://jensep

A dirty book is seldom dusty

Fra : Jesper

Dato : 13-01-04 09:21

> Hvad med en god overclocket Barton 2500+ ?

Jamen det er jo en helt anden sag. Men som jeg skrev, eller nok skulle have
skrevet, så var det naturligvis at den Barton står i standardudgave. Og det
kan vel undre en at, en aldrende CPU som en XP1700+ kan give en nærmest ny
CPU klø, når den bliver overclocket pænt. Udviklingen står ikke stille inden
for CPU'er og kan de ikke finde ud af at lave nogen der er hurtigere end de
gamle, ja så er der vel ikke så stor grund til at købe en ny.

MVH
Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-04 22:10

In article <4002b676$0$27364$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk says...

> Glemte forøvrigt lige at skrive at en god overclocket XP1700+ giver en

Kan du ikke skrive _under_ det du svarer på og klippe det overflødige
væk?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper

Dato : 13-01-04 09:22

Jamen unskyld da !! DU laver vel heller aldrig nogen småfejl -- vel ???????

Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-04 14:36

In article <4003aab6$0$27391$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk says...

> Jamen unskyld da !! DU laver vel heller aldrig nogen småfejl -- vel ???????

PLONK