Åh nej :-(
Fra : Ladycatwoman

Dato : 10-01-04 12:43

Cujo (schæfer) og jeg har lige været på marken og kaste pinde. Der er også
et gyngestativ derovre, så den ene dækgynge skulle selvfølgelig også have en
tur.
Mens han står ved gyngen, kaster jeg en pind, og han løber selvfølgelig
efter den. Lige som han når over til den i fuld firspring, giver han et hyl
fra sig, stopper op og begynder så at hoste, som om han skal kaste op.
Det gør han dog ikke men bliver ved med at hyle og begge ørene ligger ned.
Jeg skynder mig selvfølgelig over til ham, han sætter sig, og min
umiddelbare tanke er, at det er hans tænder. Jeg tænker jo ikke lige over,
at han jo aldrig nåede at få tænderne i pinden. Tænderne ser dog fine ud,
men han bliver ved med at hyle i et par minutter, og det ene øre bliver ved
med at hænge. Jeg har ALDRIG hørt ham hyle sådan. Hvad det så end må være,
gjorde det ondt.-
Han falder dog til ro, og vi kan lunte hjem, efter jeg har tjekket om der er
noget med halsen.
Han går fint, men det ene øre hang hele vejen hjem.
Nu hjemme har jeg givet ham et grisseøre, som skred ned. Hans hals fejler
altså umiddelbart ikke noget, og nu står begge ører også.

Kan han have fået et "stød" i nakken, som vi andre også kan opleve med nakke
eller albue. Det kan jo godt gøre ondt et stykke tid?

Han virker ikke til at have ondt, når jeg trykker hans nakke/hals, men jeg
holder selvfølgelig øje med ham.
Synes dog lige jeg vil give det en chance, inden jeg ringer til dyrlægen,
når nu han virker frisk igen. Hvad synes I?

Med venlig hilsen Cujos bekymrede mor.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-01-04 13:02

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Synes dog lige jeg vil give det en chance, inden jeg ringer til dyrlægen,
> når nu han virker frisk igen. Hvad synes I?

Hej igen

De kan selvfølgelig få hold i ryg eller nakke, lige som os andre, hvad der
måske skete for ham. Men det forklarer ikke hosten og forsøgene på opkast.
Der burde jo heller ikke ligefrem flyve stikkende insekter rundt lige nu, så
han kunne have fået et sådan i munden. Så skal vi til at høre, hvordan hans
gangart o.s.v.. Gik han normalt, før / efter. Så det nærmeste, som kan
forklare alle symptomerne, er at han eventuelt gled, trådte forkert, hvilket
så gjorde ondt, dernæst landede alt for hårdt på næste ben, og det i praksis
slog luften ud af ham. Det samme kan forårsages, hvis den pludselig prøver
at standse, meget brat.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ladycatwoman

Dato : 10-01-04 13:27

> [...]

praksis
> slog luften ud af ham. Det samme kan forårsages, hvis den pludselig

Hej Benny.

Han var lidt sløv på vej hjem, men han havde også løbet meget på marken. Der
er dog ingen tegn på, at hans ben fejler noget som helst, og han hopper også
fint op i sofaen. Han virker faktisk til at være rimelig frisk igen nu, men
den hylen har jeg som sagt aldrig hørt før, og det skræmmer mig.
Jeg ser dog tiden an. Hvis han forbliver frisk var det nok bare lige et
forkert vred, der gjorde ondt, da det skete.

Mvh Cujos mor.

Fra : Ladycatwoman

Dato : 10-01-04 14:05

> [...]
> Synes dog lige jeg vil give det en chance, inden jeg ringer til dyrlægen,
> når nu han virker frisk igen. Hvad synes I?

Har lige givet ham godbider for at se, hvordan han synker, og det ser ud til
at gøre ondt. Hvad kan det da være???
Når han gaber, åbner han ikke munden så meget, som han plejer. Kan det være
noget med kæben??
Ja, jeg spekulerer bare. Burde nok gå til lægen, men han spiser jo, selvom
det vist gør lidt ondt en gang imellem.

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-01-04 14:14

> [...]
> noget med kæben??
> Ja, jeg spekulerer bare. Burde nok gå til lægen, men han spiser jo, selvom

Hej
Er du helt sikker på at det ikke kan være noget af pinden, der sidder fast?
Den kan jo sidde langt nede i svælget og så er det svært at få øje på.
Hilsen Vibeke

Fra : Ladycatwoman

Dato : 10-01-04 14:23

> [...]
fast?
> Den kan jo sidde langt nede i svælget og så er det svært at få øje på.

Hej Vibeke.-

Det er det helt sikkert ikke, for han nåede aldrig at få fat i pinden, før
han begyndte at hyle.

Mvh Cujos mor

Fra : Wonder

Dato : 10-01-04 14:30

>Har lige givet ham godbider for at se, hvordan han synker, og det ser
ud til at gøre ondt. Hvad kan det da være???
>Når han gaber, åbner han ikke munden så meget, som han plejer.

Kan det måske være hans øre der gør ondt?

Hvis der er smerter i mellemøret, gør det meget ondt når man gaber.

Prøv at selv gabe op, eller synk - og føl hvordan det også "går i øret"

Jeg ved ikke hvor meget hunde og menneskers anatomi omkring øre/hals
ligner hinanden, men måske et bud..?
Kan han have sprængt trommehinden under legen?

God bedring med ham.
Venligst
Wonder

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 10-01-04 19:55

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ffff860$0$94992$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
det være
> noget med kæben??
> Ja, jeg spekulerer bare. Burde nok gå til lægen, men han spiser

Det er svært at sige hvad din hund fejler men jeg ville .. hvis det
var min hund
ikke løbe nogen risiko eller køre på gætterier men straks ringe til
dyrlægevagten
og sætte dem ind i situation og høre deres bud .. det er muligt de
har et forslag og
måske kan sige om det kan vente til mandag ..For mig ser det ud til
at der er sket en pludselig
skade .. og så mener jeg man bør kontakte dyrlægen for at høre
dennes mening .. og så rette mig
efter dyrlægens ord ..
hejhils fra Ami der ønsker din hund god bedring

Fra : Karina og Christian

Dato : 10-01-04 20:50

"Anne-Marie Prange" <ampm@ribe.bynet.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> at der er sket en pludselig
> skade .. og så mener jeg man bør kontakte dyrlægen for at høre

At dømme efter det indlæg, der er skrevet for et par timer siden, så *har*
Bolette allerede kontaktet dyrlægen, og diagnosen *er* stillet

Karina

Fra : Ladycatwoman

Dato : 10-01-04 18:03

> [...]
> Synes dog lige jeg vil give det en chance, inden jeg ringer til dyrlægen,
> når nu han virker frisk igen. Hvad synes I?

Efter min sidste mail begyndte Cujo at gå og hyle igen og kunne ikke rigtigt
synke. Jeg ringede derfor til dyrlægen som bad os komme med det samme.
Dyrlægen måtte lægge ham i bedøvelse, da han ikke ligefrem synes, det er
spændende at blive roddet i munden.
Her fandt hun så et stort hul, hvor den ene mandel ellers sidder. Han havde
simpelthen fået pinden ind i munden, uden jeg havde set det, og havde lavet
et hul.
Der ud over kunne hun se, at den anden mandel var betændt - halsbetændelse,
så det var godt vi tog afsted.
Hun sagde også, at det var godt vi kom så hurtigt, for der er direkte
forbindelse til øjne og hjerne derfra, så lidt betændelse i hullet kunne
have...... puha ting jeg ikke vil tænke over.

Nå, men Cujo er hjemme igen, selvom han de sidste 2 timer ikke har flyttet
på sig. Han er sløv efter bedøvelsen.
7 dages pencillin og smertestillende i 3 dage, men ellers må han godt spise
som normalt.

Sikke en forskrækkelse. Fremover er det kun bolde og andre bløde ting vi
leger med, når vi går tur. Advarsel til alle herfra.

Fortsat god weekend.

Mvh Cujos mor.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 10-01-04 18:18

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> wrote in message

> Sikke en forskrækkelse. Fremover er det kun bolde og andre bløde ting vi
> leger med, når vi går tur. Advarsel til alle herfra.

Fy for den da! Det var godt i kom afsted!!

Jeg var på en liste i sin tid hvor en også havde leget med pind med sin
hund. Efter et kast havde pinden sat sig lidt skråt op i jorden og hunden
kaster sig over pinden med store skader i munden som resultat... Pinden sad
fast i ganen af hunden!!

Den overlevede, men de bruger heller ikke pinde mere, jeg bruger dem selv i
et begrænset omfang!

God bedring til Cujo her fra!!

> Fortsat god weekend.

I lige måde!

Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Jenna (050403) og Robin (200903)
Golden: Chili (160796)

Fra : Karina og Christian

Dato : 10-01-04 20:53

> [...]
> forbindelse til øjne og hjerne derfra, så lidt betændelse i hullet kunne
> have...... puha ting jeg ikke vil tænke over.

Sikke dog en historie. Det kunne da have været endt rigtig galt. Gudskelov,
at der så hurtigt blevet stillet en diagnose og grebet ind.

Rigtig god bedring til Cujo herfra og tak fordi du fulgte op på dit indlæg.

Med venlig hilsen
Karina og Vaks,
der heller ikke leger med pinde

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-01-04 01:14

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej igen Ladycat

Sikke da en historie. Det var da godt du lige var en tur omkring
pilletrilleren. Så med lidt god forkælelse, og hvad man ellers gør, for at
spolere end hund, så kan det være han finder på at skabe sig syg et par
ekstra dage ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Erik Aalund

Dato : 12-01-04 09:09

Hvad med hans hofter?

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 12-01-04 09:45

Hej Cujos mor.
jeg kan ikke advarre nok imod at kaste pinde til hund, det kan værre
livsfarlig for hunden. Og hvor ved jeg så det fra? Jo jeg har arbejdet på et
dyrhospital og set mange tilfælde hvor det var gået galt med hund og pind,
der var en hund som fik hele bughulen sprættet op, en fik oppereret træ
splinter ud af ganen, ja jeg kunne nævene mange tilfælde, den værste var dog
en schæfer som fik en pind ned i halsen hvor der sad nogen ligesom nogen
modhager på og hunde ejern havde forsøgt at få den op og med det resultat at
han hev strube hovedet med, og den stod desværre ikke til at redde.
Så mit råd til dig og for den sags skyld også andre der leger med pind
sammen med hunden " Brug en bold" som passer i størelse til den hund man nu
har.
Prøv at tjekke din hund i ganen og under maven hele vejen op.
God bedring med Cujo