Problemer med fonte og X
Fra : FePe

Dato : 10-01-04 11:55

X kan ikke starte op pga. følgende fejl:

_FontTransSocketUNIXConnect: Can't connect: errno = 111
failed to set default font path 'unix/:-1'
Fatal server error:
could not open default font 'fixed'

Fejlen er opstået efter at have prøvet at installere den nyeste
version af fvwm, som ikke lykkedes. Hvad det skulle have med fejlen at
gøre, ved jeg ikke. Nogen, der kan hjælpe?

--
Mvh. FePe

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 10-01-04 14:39

fepe@slettiscali.dk wrote :

> Fejlen er opstået efter at have prøvet at installere den nyeste
> version af fvwm, som ikke lykkedes

Problemet kan skyldes at det fejlslagne forsøg har resulteret i at noget
er gået amok og har fyldt fx. /tmp helt op. Prøv at køre 'df -h' for at
se om der stadig er ledig plads på diskene.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : FePe

Dato : 10-01-04 16:32

Thomas Overgaard wrote:

> Problemet kan skyldes at det fejlslagne forsøg har resulteret i at noget
> er gået amok og har fyldt fx. /tmp helt op. Prøv at køre 'df -h' for at
> se om der stadig er ledig plads på diskene.

Fejlen kan godt skyldes noget med /tmp, for slettede jeg inklusiv alt
indholdet med 'rm -rf'. Derefter oprettede jeg igen biblioteket som root og
satte rettighederne til "rwxrwxr-x". Efterfølgende har jeg som regulær
bruger ikke kunnet lave noget i biblioteket, heller ikke i programmer som
mc, som normalt ikke har problemer med det. Hvad skal man gøre, for at få
/tmp til at opføre sig ordentligt?

Mvh. FePe.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-01-04 16:37

FePe skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> mc, som normalt ikke har problemer med det. Hvad skal man gøre, for at få

Mit /tmp har rwxr-xr-x sat, ved ikke hvor stor en forskæld det gør,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-01-04 16:50

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

>Mit /tmp har rwxr-xr-x sat, ved ikke hvor stor en forskæld det gør,,,

Det bør retteligt være "drwxrwxrwt" (chmod 1777 /tmp)

Mvh.
   Klaus.

Fra : Mikael Hansen

Dato : 10-01-04 16:55

Ivar Madsen wrote:

> Mit /tmp har rwxr-xr-x sat, ved ikke hvor stor en forskæld det gør,,,

Og på min RH 7.3 ser tet sådan ud:
drwxrwxrwt 14 root root

m.v.h. Mikael

Fra : FePe

Dato : 11-01-04 10:52

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> Det bør retteligt være "drwxrwxrwt" (chmod 1777 /tmp)

Nu virker det. Tak for svarene!

Mvh. FePe.