SMTP variabel via RadioButton?
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 10-01-04 12:00

Hej
Foesøger, at tildele variabel med RadioButton, til brug for fastnet
komponenten SMTP i Delphi 6.

Således vises tildeling af variabel via Edit1.txt. i Delphi 6 help.
SMTP1.Host := Edit1.Text;
SMTP1.UserID := Edit2.Text;

Er det ikke sådan, at MailServerHost : real og FraEmailAfsender : string
Hvad skal jeg gøre for, at få nedstående koder til, at virke så der bare kan
skrives:
AfsenderNavn:='Midt navn'; osv.

Ved klik på RadioButton1, ønskes der indsat disse navne?

procedure TForm1.RadioButton1Click(Sender: TObject);
begin
MailServerHost:= '202.255.201.125';
FraEmailAfsender:= 'Fra mig@Domain.dk';
FraAdresse:='FraAdresse';
AfsenderNavn:= 'Anders Jacobsen';
ModtagerEmailAdresse:= 'Til@Domain.dk';
Emne:= 'Tst';
MailIndhold:=' Eksempel på tekst indhold';
end;

Skrevet i private:
private
{ Private declarations }
MailServerHost : string;
FraEmailAfsender : string;
FraAdresse : string;
AfsenderNavn : string;
ModtagerEmailAdresse : string;
MailIndhold : string;
Emne : string;

Opsærningen i fastnet komponenten SMTP:

procedure TForm1.btnSendClick(Sender: TObject);
var
SMTP : TNMSMTP;
begin
Progressbar1.Position:=0;
Timer1.Enabled:= True;
SMTP := TNMSMTP.Create(nil);
try
SMTP.Host := 'MailServerHost';
SMTP.PostMessage.FromAddress := 'FraEmailAfsender';
SMTP.PostMessage.ReplyTo := 'FraAdresse';
SMTP.PostMessage.FromName := 'AfsenderNavn';
SMTP.PostMessage.ToAddress.Text := 'ModtagerEmailAdresse';
SMTP.PostMessage.Body.Text := 'MailIndhold';
SMTP.PostMessage.Subject := 'Emne:';
SMTP.Connect;
SMTP.SendMail;
SMTP.Disconnect;
finally
SMTP.Free;
end;
Timer1.Enabled:= False;
Label1.Caption:='Download complete...!';
end;

På forhånden mange tak.
Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 10-01-04 13:41

"Monie Jacobsen" <post@sunwind.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det ikke sådan, at MailServerHost : real og FraEmailAfsender : string
> Hvad skal jeg gøre for, at få nedstående koder til, at virke så der bare

Hvad mener du med MailServerHost : real? MailServerHost er en string som du
selv har defineret den i din Private declaration.

> [...]
> ModtagerEmailAdresse:= 'Til@Domain.dk';
> Emne:= 'Tst';
> MailIndhold:=' Eksempel på tekst indhold';

Jeg går ud fra at det du vil er at når du tildeler FraAdresse en værdi så
skal SMTP.PostMessage.ReplyTo samtidig tildeles samme værdi, hvis det er det
du vil så skal du kikke efter Property access i hjælpen til Delphi.

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 11-01-04 10:41

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> du vil så skal du kikke efter Property access i hjælpen til Delphi.

Hej Harald
Rigtig, tildeles værdien fra AfsenderNavn:='Midt navn' f.eks.
Kan ikke finde noget eksempel dett,e kun omkring Edit komponenten!
Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 11-01-04 14:42

> [...]

> Rigtig, tildeles værdien fra AfsenderNavn:='Midt navn' f.eks.
> Kan ikke finde noget eksempel dett,e kun omkring Edit komponenten!

Hvis du søger efter Property access i hjælpen står der en masse om dette.
Property access er beskrevet i Delphi 4 og Delphi 7 så det er helt sikkert
også beskrevet i Delphi 6.

Mvh
HK

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 10-01-04 23:44

hejsa...

hvis jeg var dig, ville jeg bruge INDY istedet for Fastnet, som har et
mildtsagt elendigt ry. Jeg har brugt INDY meget, de fungere fremragende,
og er meget stabile.

/finn

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 11-01-04 11:04

"Finn Bindeballe" <FinnB_ZIGZAG_@post6.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:4000018e$0$24860$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
>
> hvis jeg var dig, ville jeg bruge INDY istedet for Fastnet, som har et
> mildtsagt elendigt ry. Jeg har brugt INDY meget, de fungere fremragende,

Hej Finn Bindeballe
Jeg kender ikke noget til INDY.
Er det en komponent der skal betales for?

Det enste, for at midt program kan kører, er bare, at kunne tildele
variablen AfsenderNavn:='Midt navn'; Hvordan?

Mvh
Monie

Fra : Harald

Dato : 11-01-04 14:39

Nej, den kan hentes her: www.nevrona.com/Indy

> Det enste, for at midt program kan kører, er bare, at kunne tildele
> variablen AfsenderNavn:='Midt navn'; Hvordan?

Jeg forstår ikke spørgsmålet.

AfsenderNavn:='Midt navn'; // så har AfsenderNavn værdien 'Midt navn'
AfsenderNavn:=Edit.text; // så har AfsenderNavn værdien som findes i
Edit.text

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 11-01-04 16:29

> [...]
>
> AfsenderNavn:='Midt navn'; // så har AfsenderNavn værdien 'Midt navn'
> AfsenderNavn:=Edit.text; // så har AfsenderNavn værdien som findes i

Hej Harald

Jeg forstå ikke spørgamålet, skriver du.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklar mig.

A:= 'tekxt';
eller
AfsenderNavn:= 'Anders Jacobsen';

Ved klik på RadioButton1, ønskes der indsat disse navne?
AfsenderNavn := 'Anders Jacobsen';
ModtagerEmailAdresse := 'mail@domain.dk'

Som så vil gøre sig gelden her:
[...]

Se første tråd!

Mvh
Monie

Fra : Harald

Dato : 11-01-04 17:12

<klip en masse>

> [...]
> ModtagerEmailAdresse:= 'Til@Domain.dk';
> Emne:= 'Tst';
> MailIndhold:=' Eksempel på tekst indhold';

Ja ok, det vidste jeg godt, var bare ikke helt vågen , men hvis du ikke
manuelt vil rette variablerne begge steder så er det som jeg før har skrevet
Property access du skal læse om. Eller lav en procedure som f.eks kan kaldes
sådan:

SetAfsenderNavn('Anders Jacobsen');

og i denne procedure kan du så sætte de variabler du vil.

Der er bla. en beskrivelse af Property access her:
http://www.delphibasics.co.uk/RTL.asp?Name=Property

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 11-01-04 18:16

> [...]
>
> SetAfsenderNavn('Anders Jacobsen');
>
> og i denne procedure kan du så sætte de variabler du vil.
>
> Der er bla. en beskrivelse af Property access her:

Ok Harald

Det er manual jeg ønskede, at tildele de forskellige variabler i en
RadioButton.

Og jeg forstå bare ikke, hvorfor der ikke kan kan tildetle variabel
AfsenderNavn:= 'Anders Jacobsen';
til SMTP.PostMessage.FromName := 'AfsenderNavn'; deklareret i private?

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 11-01-04 20:27

> [...]
> AfsenderNavn:= 'Anders Jacobsen';
> til SMTP.PostMessage.FromName := 'AfsenderNavn'; deklareret i private?

Du mener vel SMTP.PostMessage.FromName := AfsenderNavn; altså uden ''
omkring.

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 12-01-04 08:00

> ikke

> Du mener vel SMTP.PostMessage.FromName := AfsenderNavn; altså uden '' Ja
> omkring.
>
> Mvh
> HK

Hej Harald

Ja, det er sådan jeg mener.
Har prøvet, derfor spørgamålet. Se første tråd!

Med venlig hilsen
Monie

Fra : Harald

Dato : 12-01-04 12:22

> [...]
> >
> Hej Harald
>
> Ja, det er sådan jeg mener.
> Har prøvet, derfor spørgamålet. Se første tråd!

Beklager men jeg er tabt, hvis du ikke har kunne bruge noget af den info. du
har fået indtil nu så forstår ikke længere hvad det er du vil :(

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 12-01-04 15:06

> [...]
du
> har fået indtil nu så forstår ikke længere hvad det er du vil :(

Ok Harald
Jeg har lige fundet en anden løsning på problemmet.
Det jeg forsøgte var art af ren indlæringmæssig karter!

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 11-01-04 19:17

> [...]
>
> hvis jeg var dig, ville jeg bruge INDY istedet for Fastnet, som har et
> mildtsagt elendigt ry. Jeg har brugt INDY meget, de fungere fremragende,

Hej Finn Bindeballe
Er det ikke også nogle af de komponenter der allerede findes i Delphi 6.
Som Indy Client, Indy Servers og Indy Misc?

Mvh
Monie