Tage et screendump af en side - serverside~
Fra : Benny Nissen

Dato : 10-01-04 01:28

Hejsa.

Findes der en metode til at tage et screenshot af en hjemmeside - Serverside
?
Altså: En funktion på serveren åbner en given side i en virtuel browser
(defineret til en bestemt størrelse), tager et billede af 'siden' og gemmer
det i en billedfil.

Det skal bruges til en liste over alle de sider, jeg har designet, så jeg
kan linke til dem fra min egen hjemmeside, men helst med opdaterede
screenshots.
Forestil jer en liste på 50 (pral, men for illustrationens skyld) sider.
Det tager lang tid at gå dem igennem, og se, om de er opdateret i forhold
til tidligere screenshot.

--
Benny

Fra : Lars Olesen

Dato : 10-01-04 09:04

> Findes der en metode til at tage et screenshot af en hjemmeside - Serverside?

Det ved jeg ikke :(

> Forestil jer en liste på 50 (pral, men for illustrationens skyld) sider.
> Det tager lang tid at gå dem igennem, og se, om de er opdateret i forhold
> til tidligere screenshot.

Men hvis du selv har designet dem, ved du vel om de er opdateret og kan
bare lave et nyt screenshot. Screenshot skal vel bare indeholde
grunddesignet, og så er det skiftende indhold vel ikke så væsentligt.
Hvis kunden selv har lavet noget design om, skal du jo ikke have æren

--
Lars
www.fodboldenslegestue.dk   www.larsolesen.dk

Fra : JMo.

Dato : 10-01-04 12:43

Benny Nissen wrote:

> [...]
> Altså: En funktion på serveren åbner en given side i en virtuel
> browser (defineret til en bestemt størrelse), tager et billede af

Du kan evt. låne Peters dims[1]: http://mozilla.ter.dk/

[1] - Ja, nu har han jo mange mystiske dimser - men det her er altså endnu
en af dem...