er jeg blevet snydt eller hvad sker der he~
Fra : Thomas

Dato : 09-01-04 21:25

hejsa allesammen

jeg købte på anbefaling af en herinde dette:
120 GB maxtor 7200Rmp fluid dm+9
Amd Athlon XP 2700
Radeon 9000 pro 64 DDR m/TVout
512 md DDR 184 pins pc3200 kingston
Asus A7N8x-x n force2 400 fsb400 ddr 3200
q-tech 6025md2 miditower,350W USB2

Nu er den samlet og kører..

Men går jeg ind i systemoplysninger så står der detteom cpu:

X86 family model 8 stepping 1 Authentic AMD~1293 mhz

og i biosen står der under hardware:

AMD Athlon(tm) xp1500 + 1293 mhz, mmx,sse,3dnow

Er det mig der misforstår noget ?? den skulle da gerne køre mere end 1293
mhz ???

Thomas

Fra : Zulu

Dato : 09-01-04 21:30

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> AMD Athlon(tm) xp1500 + 1293 mhz, mmx,sse,3dnow
>
> Er det mig der misforstår noget ?? den skulle da gerne køre mere end 1293

Gå ind i bios og set FSB og ramhastighed til 166 (DDR333) så bliver alt som
det skal være...

Zulu

Fra : Thomas

Dato : 10-01-04 15:33

Jeg bukker og takker, der er sket meget siden jeg sidst samlede en computer
for 6 år siden

Thomas

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-01-04 21:35

Thomas wrote:
> Er det mig der misforstår noget ?? den skulle da gerne køre mere end
> 1293 mhz ???

Den skulle gerne køre 2167 MHz. Den har en multiplier på 13x, og skal køre
med en FSB på 166 MHz. Din FSB står højst sandsyngligt på 100 MHz, idet 13 x
100 MHz = 1300 MHz ~ 1293 MHz, så sæt FSB'en op (dine ram kan klare det), så
burde det køre...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Benjamin

Dato : 10-01-04 01:33

Martin Kirschmeyer wrote:
> [...]

Kan han ikke stadig være blevet snydt? Hvis han har betalt for en 2700+ og
fået en anden ...
Hvis han er blevet snydt, så er det i siger jo at overclocke ..

my two cents :)

/ Benjamin

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-04 02:18

> Kan han ikke stadig være blevet snydt? Hvis han har betalt for en 2700+ og
> fået en anden ...
> Hvis han er blevet snydt, så er det i siger jo at overclocke ..
>
> my two cents :)

Han skriver:

"og i biosen står der under hardware: AMD Athlon(tm) xp1500 + 1293 mhz,
mmx,sse,3dnow"

Man kan ikke få en XP CPU med FSB 100, så det er mere sandsynligt at det
bare er et spørgsmål om at sætte FSB til 166 :)

Brian

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 10-01-04 10:54

Benjamin wrote:
> Kan han ikke stadig være blevet snydt? Hvis han har betalt for en
> 2700+ og fået en anden ...
> Hvis han er blevet snydt, så er det i siger jo at overclocke ..

Næ næ! Den CPU er bygget til en FSB på 333 MHz. Der er INGEN der taler om OC
her!

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 10-01-04 10:57

Martin Kirschmeyer wrote:
> Næ næ! Den CPU er bygget til en FSB på 333 MHz. Der er INGEN der
> taler om OC her!

Måske skulle jeg lige have tilføjet denne: Så ingen er i tvivl....