Opgrad. af PC - Hvilket bundkort, CPU, RAM~
Fra : Carsten

Dato : 09-01-04 21:04

Hej grupe. Har 4K som skal bruges til en opgrad. af min gamle PC - Hvilket
bundkort, RAM, CPU og grafikkort vil i anbefale - Skal primært bruges til
spil...

På forhånd tak

Carsten

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-04 02:21

> Hej grupe. Har 4K som skal bruges til en opgrad. af min gamle PC - Hvilket
> bundkort, RAM, CPU og grafikkort vil i anbefale - Skal primært bruges til
> spil...

Hvad har du i forvejen, komplet liste ville ikke gøre noget :)

Men en AMD Barton 2500+, noget DDR PC3200 RAM, mindst 512 MB et Radeon 9600
pro og hvad du så ellers mangler (motherboard hvis du nuværende ikke kan
klare det). Evt Radon 9800 pro hvis du har råd :)

Brian

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-01-04 03:17

"Carsten" <caweFJERN@DETTEtraceroute.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvilket
> bundkort, RAM, CPU og grafikkort vil i anbefale - Skal primært bruges

Hvad slags spil ??

Jeg undre mig altid over at _spiller_ altid har brug for de hurtigste
maskiner.

Så er det jo ikke person_ mod _ person_, men maskine mod maskine.

Det sidste er jo også sjovt, men hvad har det med spil at gøre - eller
omvendt er det jo _sjovt_ at spille spille spil når det ikke er
personene, men maskinen der gør udslaget.

Nå, jeg spiller aldrig "reaktions" spil - kun bræt spil som skak,
majhong m.m. som kan spilles alene mod CPU 'en eller andre.

Hastigsforøglsere er iøvrigt svært over drevet - jeg kan det samme på
min K6-2 300 Mhz som på min P4 1,8Ghz - der er 2 væsentlige forskelle :

boot tiden er meget korter på 1,8 GHz
video rending tiden er op mod 30 timer på min AMD K6-2 300 Mhz for 1
times avi video til mpeg ( 12,6 GByte original) - 1,8 GHz burde være
6 - 10 gange hurtigere (men Pc'3en er ikke min ejendom - licenser mm.m.)

- § - Kim Nielsen - § -