Wap med PHP men.
Fra : Glen Kjærulff

Dato : 20-04-01 19:46

Hej NG

jeg har lavet en wap side

http://www.gelon.net/cgi-bin/wapalizenokia6210.cgi?url=http://www.gutterne.d
k/wap/go.php

Fint nok, den virker i wapalizeren men med en telefon 6210 så er det bare
filen findes ikke...?

Jeg skulle sende de rigtige headers ovs. men jeg kan have overset noget ?

Så hjælp
<snip>
<?
header("Content-type: text/vnd.wap.wml");
echo "<?xml version=\"1.0\"?>";

?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
<card id="side1" title="Gutterne">

</card>
</vml>

</snip>

Hilsen

Glen K

Fra : Lars Petersen

Dato : 21-04-01 03:23

> <?
> header("Content-type: text/vnd.wap.wml");
> echo "<?xml version=\"1.0\"?>";
>
> ?>

Jeg mindes at have erfaret (dengang man troede at WAP kunne bruges til
noget),
at headeren skal se således ud:

<?xml version="1.0"?>

<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">

Altså der må ikke være newline i begyndelsen og der skal være newline
efter xml version...
Altså dit script:s echo skal ændres til:
echo "<?xml version=\"1.0\"?>\n\n";

Prøv dig frem =)

--
-
Lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-04-01 11:00

"Lars Petersen" <lars@virkelighed.ioflux.net> skrev i en meddelelse
> Jeg mindes at have erfaret (dengang man troede at WAP kunne bruges til
> noget),
> at headeren skal se således ud:

Hvad har du da fundet ud af at det IKKE kan bruges til?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lasse

Dato : 24-04-01 19:34

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> "Lars Petersen" <lars@virkelighed.ioflux.net> skrev i en meddelelse
>
> Hvad har du da fundet ud af at det IKKE kan bruges til?

Noget?

--
Lasse

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 22-04-01 16:08

"Glen Kjærulff" <glenk_@cool.dk> wrote:

>Jeg skulle sende de rigtige headers ovs. men jeg kan have overset noget ?

Opera(som har en indbygget wap-browser) melder "XML parsing failed:
mismatched tag (10:40)"

Det skal være <br/>.

PS: gelon.net kan i praksis ikke bruges til noget i forbindelse med
WAP-tests, da den ikke kigger på om der er tale om korrekt XML/WML. Få
fat i Nokia WAP-toolkit eller lignende. Opera kan også bruges i en
snæver vending. (Jeg har ikke undersøgt om Opera fanger alle fejl.)

--
mvh Andreas
http://nau.dk

Fra : Glen Kjærulff

Dato : 23-04-01 19:33

> Det skal være <br/>.

takker men det rettede nu ikke fejlen. ? kan det være webserveren?

Min telefon siger at filen ikke findes, og andre værktøjer siger at headeren
er forkert?

Er der en der har et sæt headers de har brugt som gider at lave en copy
paste ? tak på forhånd

Glen Kjærulff

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 23-04-01 20:47

"Glen Kjærulff" <glenk_@cool.dk> wrote in
<9c1s9u$11aa$1@news.cybercity.dk>:

>Er der en der har et sæt headers de har brugt som gider at lave en copy
>paste ? tak på forhånd

Jeg har skrevet lidt om wap og php på http://nau.dk, eksemplerne der virker
på min Siemens M35i.