Hvordan startes PSU
Fra : Nielsen

Dato : 09-01-04 18:30

Jeg har en gammel PSU som jeg lige skal bruge til at hente lidt 12V DC ud af
På siden af den står der at Grå er "PSU On"
Vil det sige at man skal smide evt GND ind på den, så PSUén er on eller er
det bare en melding ud af PSUén

Nielsen

Fra : Peter Anskjær

Dato : 09-01-04 19:27

"Nielsen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> På siden af den står der at Grå er "PSU On"
> Vil det sige at man skal smide evt GND ind på den, så PSUén er on eller er

Forbind grøn (som måske er grå på din psu) i atx-stikket med en vilkårlig
sort og den skulle køre.
Hvis du skal bruge mere hjælp, så er google fremragende.

Mvh
Peter

Fra : Cacba

Dato : 09-01-04 19:37

> Forbind grøn (som måske er grå på din psu) i atx-stikket med en vilkårlig
> sort og den skulle køre.

Som du selv nævner så har den "grønne" flere forskellige farver fra psu til
psu =)

> Hvis du skal bruge mere hjælp, så er google fremragende.

Den letteste og bedste måde at give svar på :D

Cacba Out..

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-01-04 19:40

Peter Anskjær mumbled his insignificant opinion in:
3ffef22b$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> "Nielsen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Forbind grøn (som måske er grå på din psu) i atx-stikket med en
> vilkårlig sort og den skulle køre.
> Hvis du skal bruge mere hjælp, så er google fremragende.

God ide med de vildledende svar man kan få herinde :) Farverne svinger lidt
fra psu til psu, så det er lidt en dum måde at gribe det an på. Men ja hvis
man forbinder 14 og 15 så tænder den. Kontrol signalet fra psu'en er på #8.

http://www.jeae.dk/Computere/atx_-_psu.htm

Fra : Peter Anskjær

Dato : 09-01-04 20:24

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> man forbinder 14 og 15 så tænder den. Kontrol signalet fra psu'en er på

Eller 14 og 16 eller 14 og 17 eller 14 og en vilkårlig sort (ground er jo
altid sort). Jeg henviste jo netop videre til google da farven kan være
forskellig og den grønne ledning derfor kan være manglende. Jeg har selv
fundet svaret på google flere gange, det er ikke svært.

Mvh
Peter

Fra : Cacba

Dato : 09-01-04 19:35

Hvis det er en alm. ATX psu du snakker om startes den ved at kortslutte to
pinde i stikket....

De to ledere er på den samme halvdel som "tabben" er på.. og hvis tappen er
væk fra dig er det ledning nr. 3 og 4 fra venstre der skal være kortsluttet,
for at der er strøm på,

V = Tabben
Z = De ledninger du skal kortslutte
X = De ledninger du ikke skal røre
("Tegningen" ses ovenfra, dvs fra stikkets side, (hvor hullerne er))
(Kortslutningen skal være konstant for at den kører)

VV
XXZZXXXXXX
XXXXXXXXXX

Cacba Out..

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-04 02:23

> [...]
> På siden af den står der at Grå er "PSU On"
> Vil det sige at man skal smide evt GND ind på den, så PSUén er on eller er

Er det AT eller ATX?

Brian