MS Windows
briani 27239
W98 - Internetopsætning?
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-01-04 17:55

Jeg har lidt problemer med at få en W98 maskine på nettet.
Booter jeg på en Knoppix(Linux) cd der der ingen problemer.

Det virkede fint indtil for et par dage siden, og der er ikke ændret i
configurationen.
Er der noget crapware i omløb for tiden der kan ødelægge opsætningen?

TCP/IP fjernet og geninstalleret.
Indstillinger checket.
Maskinen bliver tildelt (Lan)IP-adresse
Router er tildelt (Wan)IP-adresse
-Og hardwaren er checket via Linux

Startet jeg IE6 kommer "siden kan ikke...." med det samme,
uden et eneste blink i kontrollamperne på routeren,
det samme med OE -den kan ikke finde nogle pop3 servere.

Jeg kan pinge/lave tracert til ip-adresser eks.193.162.153.164
men ikke til ns3.inet.tele.dk

Er der nogle der har et hint inden jeg bruger en hel dag på at
tage backup og geninstallere?

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : morten

Dato : 09-01-04 17:57

kunne godt virke som om det er din DNS der er problemet.

Morten

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-01-04 21:44

"morten" <kalkunen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> kunne godt virke som om det er din DNS der er problemet.

Enig.

Jeg sidder ikke ved maskinen nu, men jeg er rimelig sikker på, at når
når man kigger i winipcfg , kan man skifte DNS server
-Men jeg har ikke checket om det er gyldige ip-adresser.

Er der evt. nogle der ved, hvilke filer windows bruget til håndtering af
DNS?
Wsock32.dll ?

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-01-04 01:12