Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hjælp til udlejning.
Fra : Søren Jensen

Dato : 09-01-04 16:35

Jeg står og overvejer at udleje min lejlighed, men vil først gerne finde ud
af de skattemæsige kosikvenser er.
Har derfor været inde på homs hjemme side, under forældre køb for at prøve
at lave et slag på tasken.
Så kommer det.

1) Hvad er Prioritetsrenter ?
2) Hvad er prioritetsgæld?
3) Erder nogen der kender et beder sted at lave udregninger af denne slags?

Jeg ved godt det måske er nogle dumme spørgsmål, men måske det er mig der
kalder det noget andet.
På forhån tak

Søren Jensen

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 11-01-04 01:54

"Søren Jensen" <Hvidtfeldt@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> af de skattemæsige kosikvenser er.
> Har derfor været inde på homs hjemme side, under forældre køb for at prøve

Hvad lavede du dog derinde?

> Så kommer det.
>
> 1) Hvad er Prioritetsrenter ?
> 2) Hvad er prioritetsgæld?

Ovenstående har ingen betydning for dig i forhold til eventuel udlejning af
din lejlighed.

> 3) Erder nogen der kender et beder sted at lave udregninger af denne
slags?

Du er i hvert fald gået helt galt i byen. Tillad mig lige at stille dig et
par spørgsmål, før jeg skriver mere:

1. Bor du i en leje-, andels- eller ejerlejlighed?

2. Vil du leje hele lejligheden ud eller en del af den?

3. Hvis du har svaret "leje" og "hele lejligheden", hvor opholder du dig så
i mellem tiden? Og hvor i landet befinder din lejlighed sig? Det er regler
omkring fremleje i lejeloven, som man skal tage højde for.

4. Hvis du har svaret "hele lejligheden", hvor længe har du så tænkt dig at
udleje den? Hvis man udlejer hele sin lejlighed i mere end et år, betragter
Told & Skat det som erhvervsmæssig udlejning.

Du kan vælge imellem 2 forskellige fradragsmetoder. Metoden med bundfradrag
(24.000 kr.) og regnskabsmetoden, hvor du kan trække eventuelle udgifter til
vedligeholdelse og forbedringer fra, etc. Mere om det senere.

> På forhån tak

Du kommer bare forbi med en flaske rødvin, så er den i vinkel! Hehe. Pjat,
det var så lidt.

Du kan evt. snuse lidt her:

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=133774

--
Mvh, Lasse K.

Fra : Jens

Dato : 11-01-04 12:12

"Søren Jensen" <Hvidtfeldt@tele2adsl.dk> wrote in message
| Jeg står og overvejer at udleje min lejlighed, men vil først gerne
finde ud
| af de skattemæsige kosikvenser er.

Du skal læse de her publikationer fra Told & Skat
http://www.erhverv.toldskat.dk/vejledninger/personserien/pnr_15_ver1_3.pdf

http://www.erhverv.toldskat.dk/vejledninger/personserien/pnr_04_ver5_0.pdf

Udlejer du hele lejligheden i mere end et år betragtes det som som
erhvervsudlejning.
Vh. Jens