Hvordan hentes IP-adressen...
Fra : Magnus

Dato : 09-01-04 16:25

Response.write "IP-adressen"

Hvordan finder jeg IP-adressen?

Er det ikke den rigtige måde at at lave en aftemning på ved gemme dem som
stemmers IP-adresse sammen med den afgivne stemme så ikke de kan stemme
flere gange eller hvad?

/Magnus

Fra : Torben Brandt

Dato : 09-01-04 16:30

Magnus skrev:
> Response.write "IP-adressen"
> Hvordan finder jeg IP-adressen?

Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

> Er det ikke den rigtige måde at at lave en aftemning på ved gemme dem som
> stemmers IP-adresse sammen med den afgivne stemme så ikke de kan stemme
> flere gange eller hvad?

Hvis brugeren har et modem, så er der mange, der deler de samme
ip-adresser, så den er ikke skudsikker. Man kan risikere at modtage en
ip ved dial-up, der allerede har stemt...
[Jeg kender ikke nogle skudsikre metoder...]

/Torben

Fra : pepss

Dato : 09-01-04 16:35

"Magnus" skrev

> [...]

> Er det ikke den rigtige måde at at lave en aftemning på ved gemme dem som
> stemmers IP-adresse sammen med den afgivne stemme så ikke de kan stemme

nej det er det ikke! på skoler o.s.v. har alle den samme ip og mange af dem
der har adsl får en ny ip vær gang de kommer på nettet
man kan bruge Cookies men det har også sine ulemper.
den bæst måde er nok at lave noget med logind og opdatere en database til
"har_stemt"

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner