Problemer med vores Cain Terrie
Fra : Henrik Henneberg

Dato : 09-01-04 15:52

Hejsa alle.
Hjælp os lige med et stort problem.
Vores han Cain Terrie på 6 måneder ter sig underlig.

Han vil slet ikke spise eller drikke noget. Han har haft noget
halsbetændelse som han får pencilin for. Men han er lige pludselig
blevet meget sky overfor os.
Dyrelægen sagde at det var et led i hans udvikling.

Han ligger konstant under sengen og hver gang vi vil i kontakt med ham
bakker han tilbage.

Er der nogen der ved om det er meget normalt ?

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Pia J

Dato : 09-01-04 15:59

"Henrik Henneberg" <Henneberg@radiohorsens.dk> wrote in message

> Er der nogen der ved om det er meget normalt ?

Nej, det mener jeg absolut ikke er normalt. Er det startet i forbindelse med
halsproblemerne, før, senere, måske i forbindelse med nytår?

Underlig dyrlæge I har synes jeg. Det lyder som om hunden enten har haft en
meget voldsom oplevelse eller også fejler noget/har ondt. Min ene hund har
EN gang gemt sig under sengen efter stød fra elhegnet - men der skulle da
ikke mere end en kiks til at lokke hende ud igen.

:Pia

Fra : Helle Jensen

Dato : 09-01-04 17:10

Hej Henrik

Jeg har selv to cairnterrier og har aldrig hørt, at skyhed skulle være en
del af deres udvikling. Derimod reagerer min ene cairn på den måde, du
beskriver, når han har ondt. Han gemmer sig bare i et hjørne mellem
sofaerne, og kommer kun ud, når han skal tisse. Han vil så absolut heller
ikke have, at vi rører ved ham. Her er det også tydeligt at se på ham, at
der er noget galt, for halen er mellem benene, og det er i høj grad atypisk
på en cairn. Jeg ville helt sikkert tage ham til dyrlæge og måske en lidt
mere seriøs dyrlæge, end den du bruger nu.

Mange hilsner

Helle

Se mine hunde på www.helleshunde.dk

Fra : Henrik Henneberg