Erfaringer med Fujitsu-Siemens desktop pce~
Fra : ottesen

Dato : 09-01-04 22:12

Hej!
Jeg har gennem en medarbejderpc-ordning mulighed for at købe en FujitsuSiemens
Scaleo 600. Der er to modeller at vælge imellem, en med en AMD Athlon 64 3200+
processor og 512 mb RAM, og en med en AMD Athlob XP 2600+ processor samt 256 mb
RAM. Jeg har endnu ikke overblik over hvad det samlet set kommer til at koste,
men er der nogen der har nogle umiddelbare kommentarer til hvorvidt de nævnte
modeller er noget værd eller har erfaringer med dem?

Hilsen
Ottesen

Fra : Ricko.

Dato : 09-01-04 13:54

"ottesen" <killgore20@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ottesen
>
> Tror du har bedst mulighed for at få et svar når du sletter dit spørgsmål
i gruppen og så retter dit ur og prøver igen,

Fra : Leony

Dato : 09-01-04 14:54

In news:btm7ql$6o6$1@news.net.uni-c.dk,
Ricko. <ricko@hotlivsnyter.com> typed:

> Tror du har bedst mulighed for at få et svar når du sletter dit
spørgsmål
> i gruppen og så retter dit ur og prøver igen,

Det er tidszonen den er gal med:
Date: Fri, 9 Jan 2004 13:12:11 -0800

Den bør være +0100 i stedet for.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-01-04 21:48

Er det samme PC ordning som man kunne komme på for 3-4 år siden, så hold dig
langt væk.

Jeg fortrød efter et år, da jeg da kunne se hvor det bar henad. Når du er
færdig med at betale er den totalt forældet, og du har betalt en bunke penge
for den. Det er træls at betale på noget som ikke er noget værd.

Har du derimod ikke pengene her og nu er det en nem måde at få en computer
på, da man ikke mærker så meget til at man betaler af på den.

Mht. processorerne kan jeg desværre ikke hjælpe

Thomas

Fra : Casablanca

Dato : 10-01-04 11:15

ottesen skrev:

> [...]
> nogen der har nogle umiddelbare kommentarer til hvorvidt de nævnte
> modeller er noget værd eller har erfaringer med dem?

Jeg købte den førstnævnte model i maj måned i år, dog med en 2400+
processor. Rent hardwaremæssigt er det udmærket grej der sidder i maskinen.
Der følger en god softwarepakke med. Kølingen i kabinettet er dog ikke så
god, så jeg satte en ekstra blæser i. I den model jeg købte, sidder
hardisken i plasticskinner (!). Det gjorde at temperaturen på HDen lå på
50-53 grader i idle. Så her satte jeg også en køler på. Bortset fra disse
ting har jeg ingen problemer haft med maskinen. Den kører klippestabilt.

Casablanca

...Ved svar pr email, fjern "fjerndette".

Fra : Ronni

Dato : 10-01-04 17:27

Jeg har generel erfaring med Fujitsu, Siemens og Fujitsu-Siemens, og hver
gang folk viser mig en reklame med nævnte mærker eller spørger om det er en
god maskine, beder jeg dem venligst brænde reklamen og finde en anden
maskine. At der er en hjemme-pc ordning gør det kun værre!
Generelt er maskinen meget forældet når du engang har betalt den færdig, og
dertil skal så lægges at du har betalt en stor sum for den.

Hardware mæssigt svinger de meget i kvalitet, nogen maskiner har rimelige
komponenter andre ligner noget "Vi mangler 10 lydkort", "Ja jeg har nogle
her i en kasse fra lageret, det er vist nogen jeg selv har lavet....", med
andre ord mærker og modeller man ikke har hørt om, og som desuden er et
helvede at finde drivere til og installere.

Compaq er nogenlunde samme boldgade!

Generelt om de nævnte mærker: Hold dig væk!

Med venlig hilsen
Ronni
rofe // mailme.dk