Vist og opdatering af TStatusBar?
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 09-01-04 12:24

Jeg forsøger, at få vist og opdateret stbStatus = TStatusBar.
Med det virker ikke.

Det er MyBase Delphi6 egen indbygget database der benyttes.

cdsKontor = TClientDataSet.
Handling i lavet i cdsKontor/Events

procedure TfrmMain.cdsKontorAfterOpen(DataSet: TDataSet);
begin
stbStatus.Font.Color:= clRed; //Vil ikke andre farven til rød?
stbStatus.SimpleText := IntToStr(cdsKontor.RecordCount) + ' poster';
end;

Sådan ser FormCreate'en ud.

procedure TfrmMain.FormCreate(Sender: TObject);
begin
cdsKontor.Close;
diaOpen.DefaultExt := '*.cds';
diaOpen.FileName := 'kartotek.cds';
OpenFirmakartotek:= 'kartotek';
cdsKontor.LoadFromFile(c:\'+ Openkartotek +'.cds');

Med de næste 2 linjer har jeg forsøg,t at få vist og opdateret stbStatus =
TStatusBar.
Med det virker ikke. Har du en løsning?

//frmMain.stbStatus.SimpleText := IntToStr(cdsKontor.RecordCount) + '
poster';
//frmMain.cdsKontorAfterOpen(stbStatus.SimpleText :=
IntToStr(cdsKontor.RecordCount) + ' poster');
cdsKontor.Open;

cdsKontor.Open;
end;

På forhånden mange tak.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 09-01-04 19:58

"Monie Jacobsen" <post@sunwind.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> poster';
> //frmMain.cdsKontorAfterOpen(stbStatus.SimpleText :=
> IntToStr(cdsKontor.RecordCount) + ' poster');

Har du sat SimplePanel til true?

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 10-01-04 10:30

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse
> "Monie Jacobsen" <post@sunwind.dk> skrev i en meddelelse

> Har du sat SimplePanel til true?
>
> Mvh
> HK

Hej Harald

Jeg har ellers lavet en koplet beskrivelse, af hvordan en database i MyBase
skal laves.
Og der havde jeg selfølgelig glemt, at noter dette, detet er gjort nu!

Mange tak Harald.
Med venlig hilsen
Monie Jacobsen