Oprunde værdi til nærmeste heltal
Fra : Stig Holmberg

Dato : 09-01-04 10:04

Hej

Har et problem med at få Cint til at virke ordentligt, f.eks. bliver
Cint(1,7) til 2 mens Cint(1.7) bliver til 17.

Har prøvet at ændre mine regionale instillinger i Windows så "." bliver
brugt istedet for "," som decimalsymbol, men dette ændrede ikke på
resultatet.

Fix, Round og Int giver tilsvarende resultater.

Mvh. Stig

---

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-01-04 11:12

Stig Holmberg skrev:

> Har et problem med at få Cint til at virke ordentligt, f.eks.
> bliver Cint(1,7) til 2 mens Cint(1.7) bliver til 17.

Hvis alt andet glipper, kan du vel altid lave en erstatning fra
punktum til komma.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stig Holmberg

Dato : 09-01-04 16:07

Jens Gyldenkærne Clausen wrote

> Hvis alt andet glipper, kan du vel altid lave en erstatning fra
> punktum til komma.

Ja, det har jeg også overvejet, jeg vil bare gerne gøre det på den "rigtige"
måde, og undrer mig over det ikke virker, til eksemplerne i VBScript
referencen
bliver punktum anvendt.

Mvh. Stig

---