MS Windows
briani 27239
Dual CPU allokering
Fra : Morten Koch

Dato : 09-01-04 09:38

Hej NG.

Jeg har en W2K Server strikket op omkring en HP Kayak m/dual PIII 1000MHz
CPU'er
Hvordan styrer jeg nemmest/bedst hvilke processor der kører på hvilken CPU
??

Jeg vil gerne allokere hele den ene processor til serverens primær-opgave
(HP OpenView/SNMP collect), og den anden CPU til "alt det andet" (som typisk
dog kun er 2-3 sekundærer opgaver).

Pfht. Morten

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-01-04 23:29

"Morten Koch" <mkoch skrev:

> Hvordan styrer jeg nemmest/bedst hvilke processor der kører på
> hvilken CPU ??

Du kan sikkert gør det med Imagecfg.exe. Det program har jeg brugt
på Win2000 og på min nuværende WinXP Pro-installation for at styre
hvilke programmer der skal køre på hvilken CPU.

Se evt.: <http://www.jsiinc.com/SUBH/TIP3500/rh3542.htm>.

Madsen.

Fra : Glen Kjærulff

Dato : 13-01-04 23:59

Morten Koch

> [...]
> (HP OpenView/SNMP collect), og den anden CPU til "alt det andet" (som typisk

Det kan man ikke native i Windows 2000, men man kan i windows 2003.

visse applikationer kan du styre feks SQL server 2000.

/Glen

Fra : Morten Koch

Dato : 04-02-04 12:35

> Det kan man ikke native i Windows 2000, men man kan i windows 2003.
>
> visse applikationer kan du styre feks SQL server 2000.
>
> /Glen

Ja, lige nu ved jeg ikke hvorfor jeg spurgte.
Hvorfor kan man ikke det "native i Win2000" ??
Jeg har imellemtiden fundet ud af, at man i <Joblisten> kan h.klikke på de
enkelte kørende processer, og så har man under <Indstil forbindelse>
mulighed for at vælge hvilken CPU processen skal afvikles på.

Er det ikke det jeg skal bruge ??

Morten