Endnu et brænderproblem.
Fra : Witzel Online

Dato : 20-04-01 18:19

Jeg har en Plextor SCSI brænder, som efterhånden kun er 22måneder gammel.
Men der er desværre et lille problem.

Min brænder virker ikke, men Plextor plejer at være et glimrende mærke og
den kun har lavet ca. 200cd'er, men nu står den desværre og blinker, den vil
hverken lave eller læse cd'er. og åbner jeg skuffen, ved at trykke på
knappen på selve drevet, og lader det stå i 30sek, så kan jeg ikke lukke det
på samme måde igen.

ER det brænderen der er kaput, eller kan det være SCSI kortet (som har samme
alder og er et Western Digital) der er noget galt med. Jeg kan ikke få det
testet hos nogen venner, da ingen af dem har SCSI kort/brænder og at sætte
samme system over i en anden computer, ville være ligegyldigt.

Håber at nogen har et løsningsforslag.

-------
Witzel
-------
"I don't believe in god, but I am afraid of him!"

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-04-01 18:33

Hej Witzel

Tjek kabler og især terminering.
Holdt det bare op med at virke eller skete det i forbindelse med noget
andet?
Hvilken model og hvilken firmware har du ?
Virker det heller ikke som alm cd-rom drev ?
Hvilke/Hvilket brænde(r) program bruger du ?

Prøv at køre PlexInfo og se hvad det skriver!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Witzel Online

Dato : 21-04-01 16:38

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Witzel
>
> Tjek kabler og især terminering.
> Holdt det bare op med at virke eller skete det i forbindelse med noget
> andet?

Det gik langsomt ned ad bakke, i starten kunne jeg lave 1-2 cder uden
problemer, men så begyndte den at blokere.

> Hvilken model og hvilken firmware har du ?

Plextor PlexWriter RW 4/2/20i. og jeg har kun den software der fulgte med,
som er: Plextor Manager96 v1.73, men brænderen HAR virket uden det. ellers
har jeg ikke andet software til brænderen, men jeg har lidt til SCSI kortet
+ noget der hedder "Corel SCSI - Version 2.04".

> Virker det heller ikke som alm cd-rom drev ?

Nej, desværre.

> Hvilke/Hvilket brænde(r) program bruger du ?

CeQuadrat WinOnCD 3.6, som var det eneste jeg og forhandleren kunne få til
at virke (Easy Cd Creator kunn ikke finde hverken kort eller brænder).

> Prøv at køre PlexInfo og se hvad det skriver!

Hvad er det!?

-------
Witzel
-------

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-04-01 17:21

Hej Witzel

Sådan en brænder har jeg såmænd også! Det er en go' gammel slider. Og den
kan køre med så godt som alle brændeprogrammer.

Jeg tror din fejl ligger i din SCSI controller. Ved du hvad det er for en ?
Corel SCSI 2.04 er et meget gammel driver/program, og det har jeg svært ved
at sige noget godt om. Jeg troede det var helt uddødt!

Hvis du køre Win95/98 ville jeg afinstallere Corel driveren og i
kontrolpanelet - såfremt drevet eller scsi controlleren bliver vist - fjerne
dem! Det lyder voldsomt, men næste gang du starter Windows 95/98 vil den
bede om Windows CD-rommen og installere hvad den mener der skal til. Det
kræver selvfølgelig at du har et andet cd-rom drev eller Win95 / Win98
mappen liggende på harddisken.

Jeg er ret sikker på at dit problem ligger i installationen!
Download fx Nero www.ahead.de v5 og brug det i stedet for WinOnCD. Men
det kræver at Windows finder SCSI controlleren! Der er en gratis
prøveperiode og du kan downloade en dansk text fil dertil, så du får danske
menuer og dansk hjælp. Hvis det er noget du kan lide kan du købe programmet
online (ca 500 kr) eller du kan tjekke om ikke ComputerCity stadig sælger
det til 100 kr, elles tror jeg SHG sælger det til 200,- Zitech 250,- osv

PlexManeger 1.73 - ja det var tider ! Det kan du opgradere hos
www.plextor.be (evt .com). Det afslører at min brænder er ældre end din!
Min PlexManeger er 1.71.... PlexManeger er et fixt _lille_ program. Du
behøver ikke at installere det.

PlexInfo er et program af Plextor til at finde fejl i installationer med
Plextor drev. Det kan hentes hos Plextor.

Fra : Witzel Online

Dato : 21-04-01 19:04

Jeg prøver de ting du har nævnt her, og så skal jeg nok sende en mail når
jeg har været igennem hele smøren, jeg tror jeg vil finde og låne en SCSI
controller af en eller anden. men det tager nok lidt tid.

Jeg vender tilbage med nyt..

Tak for hjælpen

-------
Witzel