Tele2, men om det er et problem?!?
Fra : Jess Møller

Dato : 08-01-04 22:18

Hej!
Jeg fik i sin tid gratis "boostet" min linje fra en 512/128 til en 2048/512,
det var tilbage i oktober.
Dette skulle holde til 1/1-04, men jeg har stadig samme hastighed?!?
Andre der har det problem?!?

Jess Møller

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-04 22:21

"Jess Møller" <jess.moeller@(nospam)tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
2048/512,
> det var tilbage i oktober.
> Dette skulle holde til 1/1-04, men jeg har stadig samme hastighed?!?

Heh, det havde jeg faktisk tænkt på, hvordan delme Tele2 skulle adminstere
dette.... Da de jo også skal sende en ordre på hver eneste kunde til TDC,
hvor de så ændre hastighederne....

Det er dog lidt kedeligt hvis det forsætter, for os der betaler for en
2Mbit, mens andre betaler 200,- mindre og for det samme.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 08-01-04 22:58

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> Heh, det havde jeg faktisk tænkt på, hvordan delme Tele2 skulle adminstere
> dette.... Da de jo også skal sende en ordre på hver eneste kunde til TDC,
> hvor de så ændre hastighederne....

Jeg vil tro at de alle er 2Mbit, men dem som skal have mindre bliver
begrænset i Tele2s eget udstyr, så de ikke skal bruge penge på at få
ændret hastigheder hos TDC.

--
-René

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-04 23:07

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message

> Jeg vil tro at de alle er 2Mbit, men dem som skal have mindre bliver
> begrænset i Tele2s eget udstyr, så de ikke skal bruge penge på at få
> ændret hastigheder hos TDC.

Næppe, for tele2 betaler TDC for at levere en vis båndbredde fra
lokalcentralen til Tele2 netværk.. og priserne er helt sikkert forskellige

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-01-04 23:15

On 2004-01-08, Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> Næppe, for tele2 betaler TDC for at levere en vis båndbredde fra
> lokalcentralen til Tele2 netværk.. og priserne er helt sikkert forskellige

Tele2 betaler for båndbredde for HELE centralen, ikke for den enkelte
forbindelse, så det kan sagtens være begrænset i Tele2s udstyr. (Og er
det sandsynligvis, da ændringer i hastighed på en DSL-port koster ganske
meget)

--
Andreas Plesner Jacobsen | You can't cheat the phone company.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-04 23:36

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> [...]
> forbindelse, så det kan sagtens være begrænset i Tele2s udstyr. (Og er
> det sandsynligvis, da ændringer i hastighed på en DSL-port koster ganske

Nu skal vi jo nok ikke diskutere i detaljer hvilke aftaler de har imellem og
hvordan de afregner... Men jeg vil da tro der skal alt for stor CPU kraft
til at styre sådan noget på alle deres forbindelser. Det er jo ikke hver da
de skal ændre kundernes hastigheder.. man kan jo alligevel ikke nedgradere
de første 6 månedere... og derefter koster det vist også lidt at ændre det.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-01-04 23:54

On 2004-01-08, Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> Nu skal vi jo nok ikke diskutere i detaljer hvilke aftaler de har
> imellem og hvordan de afregner... Men jeg vil da tro der skal alt for
> stor CPU kraft til at styre sådan noget på alle deres forbindelser.

Du tror forkert, det er relativt billigt at shape. Igen: Specielt
billigt i forhold til at holde styr på diverse administrative procedurer
OG at betale TDC for ændringer. Hvis Tele2 har bare et gran fornuft gør
de det på den måde jeg har angivet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You're dead, Jim.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-01-04 00:42

Bjarke Hansen wrote:
> Næppe, for tele2 betaler TDC for at levere en vis båndbredde fra
> lokalcentralen til Tele2 netværk.. og priserne er helt sikkert forskellige

Alle Tele2's linier er 2Mbit, båndbredden bliver begrænset i Tele2's
eget udstyr ..

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : rasmus

Dato : 08-01-04 22:51

"Jess Møller" <jess.moeller@(nospam)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
2048/512,
> det var tilbage i oktober.
> Dette skulle holde til 1/1-04, men jeg har stadig samme hastighed?!?

- det er vel ikke noget problem ... hvis du i oktober gratis fik boosted til
2044 og stadig har den hastighed er det vel bare dingeling

ras

Fra : Jess Møller

Dato : 09-01-04 00:36

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> 2044 og stadig har den hastighed er det vel bare dingeling

Så har de dummet sig og jeg er en glad mand!
Betaler kun for en 512 linje...

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 09-01-04 12:16

Jess Møller wrote:

> Så har de dummet sig og jeg er en glad mand!
> Betaler kun for en 512 linje...

Hmm er jeg den eneste der tænker på din næste regning ?? altså om den
ikke skulle afspejle hvad du har

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Calle.

Dato : 09-01-04 13:25

Nicki Brøchner Nielsen wrote:

> Hmm er jeg den eneste der tænker på din næste regning ?? altså om den
> ikke skulle afspejle hvad du har

Nej, det skyldtes bare, at de ikke har fået alle konverteret tilbage endnu.
Jeg har også 2048, men betaler for 512

--
Calle

Fra : Claus O

Dato : 09-01-04 15:33

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote

> Nej, det skyldtes bare, at de ikke har fået alle konverteret tilbage endnu.
> Jeg har også 2048, men betaler for 512

Ja det er bare Tele2 bagfra og forfra........

Kunder der betaler for 2048 får 512,
fordi kunder der betaler for 512 får 2048.....
(hele aftenen igår lå min 2048 på omk. 50-80 down)

Fra : Anders Sørensen

Dato : 08-01-04 23:15

Den Thu, 8 Jan 2004 22:17:45 +0100, skrev "Jess Møller"
> [...]

>det var tilbage i oktober.
>Dette skulle holde til 1/1-04, men jeg har stadig samme hastighed?!?

Min fortsatte kun en måned.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar