ASP-problem
Fra : Malte Fastrup Lyngsø

Dato : 08-01-04 21:29

Jeg har et problem; når browseren ser et af mine egne
ASP-dokumenter skriver den også sluttaget med. Eksempel:
ASP-dokumentet ASP.asp, med følgende indhold:

<head>
<title>Mit første ASP dokument</title>
</head>
<%
Response.Write "<h1>Hello World!</h1>"
%>

Vises i browseren sådan:

Hello World!
" %>

Håber i forstår det
På forhånd tak - Malte Fastrup Lyngsø

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-04 22:11

Malte Fastrup Lyngsø skrev:

> Jeg har et problem; når browseren ser et af mine egne
> ASP-dokumenter skriver den også sluttaget med.

Kan du give et link til en side?

> <%
> Response.Write "<h1>Hello World!</h1>"
> %>

> Vises i browseren sådan:

Hvordan ser kildekoden ud i browseren? (vælg vis kilde når du ser
siden)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Torben Brandt

Dato : 08-01-04 22:16

Malte Fastrup Lyngsø skrev:
> [...]
> ASP-dokumenter skriver den også sluttaget med. Eksempel:
> ASP-dokumentet ASP.asp, med følgende indhold:

Det tyder på at det ikke har været gennem ASP-serveren. Prøv at sige Vis
kilde i din browser.

Har du bare dobbeltklikket på siden og åbnet den i browseren eller har
du rent faktisk skrevet noget i stil med http://localhost/ASP.asp i
browseren?

Læs evt Lektion 1 + 2 på html.dk:
<URL:http://html.dk/tutorials/asp/>

/Torben

Fra : Malte Fastrup Lyngsø

Dato : 10-01-04 17:20

> [...]
> kilde i din browser.
>
> Har du bare dobbeltklikket på siden og åbnet den i browseren eller har

Tak for de hurtige svar

Jeg har lagt den (ASP-filen) ind i mappen "htdocs" som ligger i
mappen "Apache2". Jeg åbner den også fra min browser ved at
skrive http://localhost/ASP.asp. Kan det måske være noget med den server jeg
har installeret? (den er optimeret til mit styresystem)

Håber i kan hjælpe mig - Malte Fastrup Lyngsø

Fra : Torben Brandt

Dato : 10-01-04 17:40

Malte Fastrup Lyngsø skrev:
> [...]
> skrive http://localhost/ASP.asp. Kan det måske være noget med den server jeg
> har installeret? (den er optimeret til mit styresystem)

Jeg kender desværre ikke noget til Apache-serveren...
Men hvad får du, hvis du vælger Vis Kilde i browseren?

/Torben

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-01-04 17:58

Malte Fastrup Lyngsø wrote :

> [...]
> skrive http://localhost/ASP.asp. Kan det måske være noget med den
> server jeg har installeret? (den er optimeret til mit styresystem)

Hvis du ikke har installeret en add-on til Apache, så kan den ikke
fortolke ASP-filer. Få at vide hvordan du gør det i denne gruppes
overgruppe, dvs dk.edb.internet.webdesign.serverside . For at bruge ASP-
filer skal de igennem IIS.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Malte Fastrup Lyngsø

Dato : 13-01-04 18:58

> [...]
> fortolke ASP-filer. Få at vide hvordan du gør det i denne gruppes
> overgruppe, dvs dk.edb.internet.webdesign.serverside . For at bruge ASP-

Tak for svarene (igen)

Ja vil snart poste et indlæg i overgruppen.

mvh Malte Fastrup Lyngsø