Min hund vil have hvalpe
Fra : Zeki

Dato : 08-01-04 18:20

Det virker som om, at Bellas moderintinkt (en 4 årig Golden Retriever:
http://www.sadic.dk/bellapark.htm) er ved at være ganske udviklet. Hendes
utal af bamser bliver i hvert fald behandlet som de var hvalpe .

Hendes stamtavle er fin og jeg er selv meget indstillet på at det snart skal
være, men jeg har helt præcis INGEN erfaring ud i dette felt. Desværre bor
jeg også i lejlighed og ved ikke lige hvor jeg kan have kuldet af hvalpe
henne (udover min halvstore og lukkede opvarmede altan). Derudover virker
hun generelt ret uinteresseret i andre hunde. Dette gælder også hanhundene
når hun kommer i løbetid.

Så umiddelbart ser min odds ikke for gode ud. Jeg vil gerne have 'rene'
hvalpe - dvs en Golden han skal findes. Jeg er egentlig græsk katolsk
vedrørende stamtavle, så længe Bella i det mindste én gang i sit liv får lov
til at føde et kuld.

Findes der en formidling eller lignende? Måske 'hundedating' ? Jeg har i
hvertfald en lækker blondinde parat!

mvh Zeki

Fra : Holm

Dato : 08-01-04 23:25

"> Det virker som om, at Bellas moderintinkt (en 4 årig Golden Retriever:
> http://www.sadic.dk/bellapark.htm) er ved at være ganske udviklet. Hendes
> utal af bamser bliver i hvert fald behandlet som de var hvalpe .

Hun kunne jo være falsk drægtig , hvilket kan behandles !

> Hendes stamtavle er fin og jeg er selv meget indstillet på at det snart
skal
> være, men jeg har helt præcis INGEN erfaring ud i dette felt.

Næ én gang skal jo være den første , men jeg vil bare fortælle dig at det er
et ganske stort arbejde , især når hvalpene bliver over 3-4 uger gamle.
Det er svært når du bor i lejlighed , for de skal jo også ud af og til for
at lære at blive renlige hen af vejen !
Hvalpe laver et vældigt svineri når de først begynder at løbe omkring , de
snupper alting og leger med det , bider i alt og gør sig rene hvor det
passer bedst.

> Findes der en formidling eller lignende? Måske 'hundedating' ? Jeg har
> hvertfald en lækker blondinde parat!
>
> mvh Zeki

Der er flere steder man kan benytte på nettet til at finde en hanhund , husk
at tæven ikke bare tager hvem som helst og at hun skal være i højbrunst ca.
omkring 9-10 dagen i løbetiden , for at være modtagelig.

Udover det store arbejde så er det også en stor oplevelse at have et kuld
hvalpe , ,..men pas på , de stjæler al din tid , for ikke at tale om hjertet
!!!;0)))

Hilsen Holm

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 10-01-04 12:34

Hej

Der ligger jo også et meget stort arbejde i at finde en sygdomsfri
hund at avle på inden man når til "arbejdet" og glæden i hvalpene..

Det er jo temmelig vigtigt at forældredyrene er 100% frie for arvelige
sygdomme, noget der jo kan være meget svært at sikre hvis man ikke har
stamtavler og et grundliggende kendskab til anerne i de hunde man
vælger at avle på...

Og det vil da være meget synd at få syge hvalpe både for hvalpene's
skyld men også for køberne's skyld, så der er da vist mange flere ting
at overveje inden man for "hunden's skyld" mener at den bør have
hvalpe...hunden kan jo godt være sød og dejlig, men har den arvelige
sygdomme er det jo ikke det mest intelligente at avle videre på.

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Tommy

Dato : 12-01-04 12:45

Hej

Hun er falsk gravid... og ja det kan behandles til en hvis grad med
beta-blokkere. Men det er ikke verdens bedste løsning da det kun er
muskelafslappende.

Så er der nok nogen der vil sige p-piller..... Det er også vældig men da
skal man være opmærksom på at hundens risiko for kræft forøges meget......
Rigtig meget endda...

Det bedste vil være at trække et kuld hvalpe på hunden selv om det er et
kæmpe arbejde.

Har selv erfaring fra mine forældres gamle Labrador (12 år) som også blev
falsk gravid..... Det var et værre hylen i al den tid det stod på...
Desværre har hun HD så vi måtte desværre sterilisere hende Hun er ellers
en dejlig vuffer med et rigtig godt hoved..... Men med de hofter var avl
udelukket.

Vuf og vov
Fra Tommy
(12 ugers Golden Retriever)

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-01-04 00:28

"Zeki" <zeki@nospam.dk> wrote in message
> Det virker som om, at Bellas moderintinkt (en 4 årig Golden Retriever:
> http://www.sadic.dk/bellapark.htm) er ved at være ganske udviklet. Hendes
> utal af bamser bliver i hvert fald behandlet som de var hvalpe .

Til folk der læser denne tråd så skal i næsten besøge hjemmesiden og tage "
The Tour", det er nu en af de bedtse hjemme sider jeg har set i denne NG om
deres egen hund ( den er ret flot og sjov), og til Zeki: Flot hjemmeside

Peter

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 09-01-04 08:20

"Peter Andersen" <baloonews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
om
> deres egen hund ( den er ret flot og sjov), og til Zeki: Flot hjemmeside

Helt enig. Særdeles sjov. Hi,hi jeg anede ikke at man kunne få hunde i den
størrelse

Lisbeth

Fra : Leyna

Dato : 09-01-04 09:26

On Fri, 9 Jan 2004 00:28:18 +0100, "Peter Andersen"
<baloonews@hotmail.com> wrote:

> [...]
>deres egen hund ( den er ret flot og sjov), og til Zeki: Flot hjemmeside

Helt utroligt kreativt og meget proff sat sammen. Du har ret. Det er
virkelig flot!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-01-04 15:21

>(..)og til Zeki: Flot hjemmeside

Takker

Fra : TorbenKoch

Dato : 26-01-04 13:42

Jeg er kort og godt af den indstilling at der er absolut ingen grund til
at føde unødvendige hvalpe bare fordi man synes det kunne være sjovt.
Det er et meget stort arbejde at passe hvalpene og at gøre det i en
lejlighed mener jeg grænser til dyreplageri.

At hun behandler sine bamser som hvalpe er, som en anden ganske rigtigt
skriver, et meget tydeligt tegn på falsk drægtighed, som i bund og grund
ikke er nogen farlig lidelse for hunden. Det kan dog være ganske
irriterende - har selv en - i forvejen livlig - labrador, som i
øjeblikket er på vej ind i en falsk drægtighed igen. Faktisk har jeg
overvejet at stikke forbi her: www.biodyr.dk for at se, om det kan
afhjælpes. Er ikke meget for hverken hormonbehandling eller
sterilisation.

Bare lige mit input fordi jeg lige faldt over dette indlæg - desværre
virker linket ikke mere - ville da gerne have set Bellas bamser

http://www.kandu.dk/