ProgressBar tiden det tager at sende en f~
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 08-01-04 16:39

Hvordan får man denne ProgressBar1 til, at virke på hvor lang tid det tager
at sende en fil?
Benytter fastnet komponenter i Delphi 6

Kode:
var
SMTP : TNMSMTP;
begin
SMTP := TNMSMTP.Create(nil);
try
SMTP.Host := MailServer url til mailserver
SMTP.PostMessage.FromAddress := //FraAdresse afsender
SMTP.PostMessage.ReplyTo := 'FraAdresse';
SMTP.PostMessage.FromName := 'Name';
SMTP.PostMessage.ToAddress.Text := //ToAddress modtager
SMTP.PostMessage.Body.Text := //Body mail indhold
SMTP.PostMessage.Subject := 'Emne:'; //Subject emne
// TStringList med absolute stier til de filer der evt. skal vedhæftes
SMTP.PostMessage.Attachments.Add('C:\BookMap\murpro.zip');
SMTP.Connect;
SMTP.SendMail;
SMTP.Disconnect;
finally
SMTP.Free;
end;

Hvordan fås denne ProgressBar1 til, at virke på hvor lang tid det tager at
sende en fil?

ProgressBar1.Max := ProgressMax;
Progressbar1.position := Progress;
end;

Mvh og godt nytår.
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 08-01-04 19:32

"Monie Jacobsen" <post@sunwind.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end;
>
> Hvordan fås denne ProgressBar1 til, at virke på hvor lang tid det tager at

Kender ikke komponenten (den er ikke i Delphi 7) men f.eks. Indy har nogle
events der kan benyttes, man skal dog, så hut jeg kan se, stadig selv
beregne hvor lang tid det vil tage men det er jo også til at gøre.

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 09-01-04 07:16

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> events der kan benyttes, man skal dog, så hut jeg kan se, stadig selv
> beregne hvor lang tid det vil tage men det er jo også til at gøre.

Ok Harald

Det vil jeg så, lige se på!

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 12-01-04 15:04

> [...]
> events der kan benyttes, man skal dog, så hut jeg kan se, stadig selv
> beregne hvor lang tid det vil tage men det er jo også til at gøre.

Hej Harald

Med ProgressBar1 forsøger jeg, at sætte lidt farve på, men det lykkes ikke,
har du en ide?

ProgressBar1/Events

procedure TForm1.ProgressBar1ContextPopup(Sender: TObject;
MousePos: TPoint; var Handled: Boolean);
begin
Windows.PostMessage(ProgressBar1.handle, WM_USER+9, 0,Longint(clRed ));
end;

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 12-01-04 16:47

"Monie Jacobsen" <post@sunwind.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> [...]
> begin
> Windows.PostMessage(ProgressBar1.handle, WM_USER+9, 0,Longint(clRed ));

Prøv at forklare helt præcis hvad den kode gør, og hvor og hvordan du
modtager og behandler den sendte message?

Mvh
HK