Sonofon FWA (trådløst)
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 08-01-04 15:05

Hejsa,

Er der nogen der har erfaringer med Sonofons FWA-løsninger ?

De er lidt dyre syntes jeg, men hvis kvaliteten er i orden.

Problemet er at jeg har ISDN og derfor kun kan få ADSL hos TDC, og de har
meget ringe upstream.

/HHA

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-04 23:27

"Hans-Henrik Andresen" <hha@_DELETE_unixhaj.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Er der nogen der har erfaringer med Sonofons FWA-løsninger ?

Selve teknologien er rigtig god... ´jeg har ikke selv en sådan forbindelse
men kender da til nogle installationer.. Det eneste man kunne sige dårligt
om sonofon, at de jo nok ikke lige er den største Internetudbyder og måske
så ikke har de bedste forbindelser ud i verdenen og sådan.

> De er lidt dyre syntes jeg, men hvis kvaliteten er i orden.

De har jo nok ikke lige fuldt med på den seneste ADSL-pris omstrukturering

> Problemet er at jeg har ISDN og derfor kun kan få ADSL hos TDC, og de har
> meget ringe upstream.

Du kan nok også få Tiscali eller Cybercity... De kan levere på seperart
kobber.. man skal bare ikke sige man har fastnet. eller i hvertfald sige at
det skal leveres som seperart linie.. men det gør de måske også, hvis man
skriver man har ISDN.. jeg ved det ikke.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 09-01-04 12:31

Sagen er at den dag jeg fik ISDN forsvandt min Cybercity-ADSL - ærgeligt var
Telias eneste kommentar.
og jeg kan ikke få leveret på rå kobber i Munkebo.

/HHA

Fra : Morten Davidsen

Dato : 09-01-04 14:17

Hmm .. hvorfor skulle du også have ISDN .. når du har ADSL?

/MD

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-01-04 17:05

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev :

>Hmm .. hvorfor skulle du også have ISDN .. når du har ADSL?

Der kan da være mange fordele ved at have mulighed for to
telefonlinjer, som at to kan bruge telefon samtidig.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-01-04 07:21

Hvorfor købe en lastbil når man har en minibus ?

ADSL er internet - ISDN er 2 telefonlinier.

Ja Ja, jeg ved godt at mange skiftede til ISDN for at få hurtigt internet,
men det KAN altså bruges til andet.

Men nu hvor du spørger..... Jeg skal bruge min ISDN-linie til en gateway
mellem iptelefoni og det traditionelle telenet, så man kan ringe mellem de 2
ting. Derved bliver det interresant med ISDN hvor man kan have flere nr. på
samme linie, serveren der er ip-telefoncentral opfanger hvilket isdn-nr. der
er ringet til og forwarder opkaldet til den rigtige ip-telefon.

/HHA

Fra : Jens

Dato : 11-01-04 07:45

"Hans-Henrik Andresen" <hha@_DELETE_unixhaj.dk> skrev i en meddelelse

> og jeg kan ikke få leveret på rå kobber i Munkebo.

Hvad med Internet over fællesantennen ? Jeg ved Munkebo antenneforening har
en forbindelse.

Jens

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-01-04 07:22

Det er et alternativt ja, men det koster 4200 at starte op, eller en
afbetalingsordning over 24 mdr.

Men det køre ikke særligt stabilt og de er lige gået ned til 512/128, og
upstream på 128 er for lidt til mig. :(

/HHA

Fra : Jens

Dato : 12-01-04 17:49

> Det er et alternativt ja, men det koster 4200 at starte op, eller en
> afbetalingsordning over 24 mdr.
>
> Men det køre ikke særligt stabilt og de er lige gået ned til 512/128, og
> upstream på 128 er for lidt til mig. :(

Jeg havde dialog med formanden på et tidspunkt. De formår da godt nok ikke
at udnytte mulighederne i kabel-TV anlægget.
Har du forøvrigt en hjemmeside, hvor der står om Internet over kabel-TV i
Munkebo ?

Jens

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 13-01-04 12:31

> Har du forøvrigt en hjemmeside, hvor der står om Internet over kabel-TV i
> Munkebo ?

www.munkebo-antennelaug.dk

/HHA

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-01-04 13:01

On Thu, 8 Jan 2004 15:05:21 +0100, Hans-Henrik Andresen wrote:
> [...]
>
> De er lidt dyre syntes jeg, men hvis kvaliteten er i orden.
>
> Problemet er at jeg har ISDN og derfor kun kan få ADSL hos TDC, og de har

Oeh, du kan faa 128, 256 eller 512 kbps - givet at kobberet er
godt nok til at baere det.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 09-01-04 14:28

"Hans-Henrik Andresen" <hha@_DELETE_unixhaj.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Er der nogen der har erfaringer med Sonofons FWA-løsninger ?

Jeg har selv en 1024/512 FWA, og efter jeg har fået skiftet HW'en til den
nye remec, istedet for den gamle Spike boks, så har der ikke været nogen
problemer overhovedet.
Henter normalt med 100-116 kb/s
Ping er blever rigitg god, på danske CS-servere har jeg mellem 18-25 i ping,
så det kan jeg ikke brokke mig over.

> De er lidt dyre syntes jeg, men hvis kvaliteten er i orden.

tja lidt, kr.554,- med fast IP.

> Problemet er at jeg har ISDN og derfor kun kan få ADSL hos TDC, og de har
> meget ringe upstream.

ingen kommentar

mvh
Nicolaj

Fra : andy

Dato : 10-01-04 14:09

Nicolaj Mejnert wrote:
> [...]
> Henter normalt med 100-116 kb/s
> Ping er blever rigitg god, på danske CS-servere har jeg mellem 18-25 i ping,

Hvis du vil have problemer så vælg FWA.
Det er min erfaring, jeg køre med winxp på en maskine det køre meget
ringe, køre linux på en anden køre nogenlunde men langt fra perfekt.
Før havde jeg TDC og der havde jeg 512/128 det kørte hurtiger end min nu
512/512 fre sonofon, så jeg skifter tilbage. Du skal være god teknisk
hvis du vælger det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-04 16:45

"andy" <abrandorff@mail.sonofon.dk> wrote in message

> Hvis du vil have problemer så vælg FWA.
> Det er min erfaring, jeg køre med winxp på en maskine det køre meget
> ringe, køre linux på en anden køre nogenlunde men langt fra perfekt.

Hvad har du, Spike box, eller Remec´en med den lille adabterbox?

> Før havde jeg TDC og der havde jeg 512/128 det kørte hurtiger end min nu
> 512/512 fre sonofon, så jeg skifter tilbage. Du skal være god teknisk
> hvis du vælger det.

hvorfor skal man være god teknisk for at vælge det? det er vel som alle
andre tidligere ADSL installationer hvor der blev brugt PPPoE

Fra : andy

Dato : 10-01-04 18:35

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>

> hvorfor skal man være god teknisk for at vælge det? det er vel som alle
> andre tidligere ADSL installationer hvor der blev brugt PPPoE

Jeg ved ikke om det er pike box, eller Remec´en jeg har en antenne
m/modem i og så en lille sort adaptor hvor et netstik skal i.

Jeg mener du skal være lidt inde i tingene da det ikke altid er at
suport ved hvad man skal gøre, spicelt for linux bruger. Som de sage de
gav suport på da jeg bestilte FWA men det fant jeg hurtigt ud af at det
gjorde de ikke.
De mener heller ikke der er noget galt med linjen selv om jeg kun kan
downloade med 4-10 mb/s. de siger det er linux skyld selv om at det køre
fint og er instillet korekt, men min winxp maskine køre langsommer.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-04 18:53

> Jeg ved ikke om det er pike box, eller Remec´en jeg har en antenne
> m/modem i og så en lille sort adaptor hvor et netstik skal i.

Så er det Remec´en

> De mener heller ikke der er noget galt med linjen selv om jeg kun kan
> downloade med 4-10 mb/s. de siger det er linux skyld selv om at det køre
> fint og er instillet korekt, men min winxp maskine køre langsommer.

4-10Mbit lyder da meget godt...

Prøv at tage den grafiske test :
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557 hvad siger
den her??

Hvordan er dit netværk sat op da? har du en router eller noget på? hvilke
netkort har du? 3com netkort virker efter erfaring ikke på XP maskiner.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 11-01-04 05:07

> Hvordan er dit netværk sat op da? har du en router eller noget på? hvilke
> netkort har du? 3com netkort virker efter erfaring ikke på XP maskiner.

WHAT?! ...

3com netkort virker fint i XP. Jeg har et 3com netkort 10/100 mbit .. og det
leverer næsten de 12,5 mb/sec fra min server som har et intel server
netkort.
Så det er vist en røver ....

/MD

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-01-04 10:21

> [...]
det
> leverer næsten de 12,5 mb/sec fra min server som har et intel server

Det ved jeg nu ikke om det er... Jeg har selv haft problemet med et 3com
10/100 PCMCIA netkort på en XP maskine.. man finder rimeligt hurtigt ud af
at det kører af røven til... SÅdan ca. 5-10kb/s pr. connection og max 60kb/s
tror jeg er kommet på på.. Xp installerede kortet fint.. men selvom man
prøver med drivere fra 3com´s hjememside er det samme... Og flere har haft
problemer med hastigheden på netkort i netværksgruppen, og det er fordi det
har været 3com netkort der har siddet i maskinen ved XP opgraderig.

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 10-01-04 22:55

"andy" <abrandorff@mail.sonofon.dk> wrote in message

> Hvis du vil have problemer så vælg FWA.
> Det er min erfaring

Jeg har jo valgt FWA og har haft det meget længe, og jeg har ingen problemer
mere efter at have fået den nye remec. (jeg ved godt det ikke var mit indlæg
du ville kommentere, men det gjorde du )

> [...]
> Før havde jeg TDC og der havde jeg 512/128 det kørte hurtiger end min nu
> 512/512 fre sonofon, så jeg skifter tilbage. Du skal være god teknisk

Hvad er problemet med din forbindelse, dårlig oppetid, lav download
hastighed i forhold til hvad du burde eller hvad?

start med at spørger om hjælp i sonofon.internet, der er et par fra sonofon
som er rigtige gode til at hjælpe med forbindelsen og selvfølgelig også
brugere der måske har haft samme problem som dig (hvad problemet så end er)

mvh
Nicolaj

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-01-04 07:25

Takker for alle indlæg, jeg tror jeg satser.....

/HHA