american shorthair??
Fra : Helle Madsen

Dato : 08-01-04 14:25

Hejsa ng

Er der nogen a jer der ved om der findes opdrættere af american shorthair i
Danmark? Har skøjtet nettet frem og tilbage uden at finde nogle der avler i
Danmark?

Skal man virkeligt helt til USA efter en eller er der andre Europæiseke
lande der har avl af dem??

Mvh Helle Madsen

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-01-04 14:56

"Helle Madsen" <gizmotrold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Danmark?
>
> Skal man virkeligt helt til USA efter en eller er der andre Europæiseke

Hej
Så vidt jeg ved er denne race ikke godkendt i Fife, men derimod i CFA. Her i
landet er der ingen (eller kun ganske få) opdrættere under CFA. Men har du
set i F.eks. Tyskland eller Frankrig?
Hilsen Vibeke

Fra : Helle Madsen

Dato : 08-01-04 15:06

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> landet er der ingen (eller kun ganske få) opdrættere under CFA. Men har du

Hejsa

Nu er jeg ikke inde i det med katteavl, men kunne godt tænke mig at starte
på det, så ville gerne ha noget information om raceb til at starte med. Hvad
er Fife og CFA?? Prøver at søge på opdrættere i ander lande

Mvh Helle Madsen

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-01-04 15:14

> [...]
Hvad
> er Fife og CFA?? Prøver at søge på opdrættere i ander lande

Hej
Lidt kort fortalt er Fife (Federation International Feline) den overordnede
klub som (her i landet) Felis Danica er underlagt. I alt er der 37 klubber
fra forskellige lande under Fife. CFA er også en overordnet klub, men i USA.
Jeg aner ikke om, der er CFA-opdrættere her i landet, hvis der er, har de
det problem, at der ikke bliver afholdt CFA-udstillinger her i landet.
Så hvis du overvejer denne race vil du få et problem med at få killingerne
stambogsført.
Håber at det forklarer lidt?
Hilsen Vibeke

Fra : Helle Madsen

Dato : 08-01-04 15:35

> [...]
> det problem, at der ikke bliver afholdt CFA-udstillinger her i landet.
> Så hvis du overvejer denne race vil du få et problem med at få killingerne

Hejsa

Ja det blev jeg egentligt meget klogere af. så vil jeg ikke lade min
kærlighed falde for meget på denne race, da min mening med at forsøge mig
med katte opdræt netop skulle være at lege lidt med stamtavler og genetik.
men lidt en skam da jeg synes det er en rigtig smuk kat.

Mvh Helle Madsen

Fra : maz

Dato : 08-01-04 15:37

Battlefield´s wrote:
> [...]
> afholdt CFA-udstillinger her i landet.
> Så hvis du overvejer denne race vil du få et problem med at få
Der er nogle CFA-opdrættere i landet, men det er ganske få. Kan ikke huske
hvem eller hvilken race. Nu *behøver* man jo ikke at udstille for at
opdrætte katte og være medlem af en klub - det vælger man jo selv ;)

Hvorfor skulle det være et problem at få stamtavle på CFA-reg.-katte (eller
TICA-reg.-katte for den sags skyld) ? Det er vel ligemeget om klubben fysisk
har en dansk afd, hvis CFA/TICA har accepteret opdrætterens medlemsskab.
Maria

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-01-04 15:46

"maz" <mackiavelli@allmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fysisk
> har en dansk afd, hvis CFA/TICA har accepteret opdrætterens medlemsskab.

Hej
Ja, Okay, jeg aner intet om hvordan CFA gør m.h.t. stamtavler, det jeg mente
var at det blev mere besværligt. Men hvis det lige er den race, som Helle er
faldet for er det da værd at undersøge nærmere. Prøv f.eks.at se på CFA´s
hjemmeside om der er opdrættere her i landet eller i andre steder Europa, de
må vel have en opdrætterside?
Hilsen Vibeke

Fra : Helle Madsen

Dato : 08-01-04 16:22

> [...]
> hjemmeside om der er opdrættere her i landet eller i andre steder Europa,

Hej

Har fundet cfa's hjemmeside, men kan ikke finde en opdrætterliste. Men lidt
af det sjove forsvinder jo også når man ikke kan komme med til udstillinger
o.l. Så hvis man ikek kan et med American shorthair, vil jeg hellere
opdrætte en race anerkendt af Fife.

Mvh Helle Madsen

Fra : Pia J

Dato : 09-01-04 11:12

"Helle Madsen" <gizmotrold@hotmail.com> wrote in message

> [...]
udstillinger
> o.l. Så hvis man ikek kan et med American shorthair, vil jeg hellere

Har du kigget på Europeen?

:Pia

Fra : maz

Dato : 08-01-04 17:30

Battlefield´s wrote:
> Ja, Okay, jeg aner intet om hvordan CFA gør m.h.t. stamtavler, det
> jeg mente var at det blev mere besværligt.
Ahh, okay - så er jeg med Ved bare, at nogle af de tyske opdrættere jeg
har haft kontakt med, er medlem af blandt andet TICA og CFA. Uden problemer
Men det er da rigtig nok - det kan gøre det lidt mere besværligt, når
klubben ikke har en lokal afdeling.

>Men hvis det lige er den
> race, som Helle er faldet for er det da værd at undersøge nærmere.
Selvfølgelig Man skal i hvert fald ikke vælge race efter hvad klubberne
har anerkendt, men til den race man er faldet for Stort set alle
katteracer er organiseret og int. anerkendt i een eller flere klubber, jo

Maria