3DMark! underlige benchmarks!
Fra : FatPete

Dato : 08-01-04 12:56

Jeg har for nylig skiftet min AMD t-bird 1400mhz processor ud med en 2800
mhz celeron! Det er jo sån set godt nok, men jeg har et problem!

Jeg ville køre 3Dmark for at se hvor hurtig min maskine var blevet i forhold
til før og til min store forbavselse score jeg faktisk omkring 2500 point
lavere end før! Nogen der kan fortælle mig hvorfor? Den eneste forskel,
udover min hurtigere processor, er at jeg dengang kørte windows 2000, hvor
jeg nu kører XP!

Det skal lige siges at det er 3Dmark 2001 SE jeg har brugt!

Håber i kan hjælpe!

Mhv Peter

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-01-04 17:07

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg nu kører XP!
>
> Det skal lige siges at det er 3Dmark 2001 SE jeg har brugt!

Hej FatPete
Ked af at måtte sige det men en Celeron er noget af en sløv pade har
selv haft en. Sæt du en PIV i i stedet.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : FatPete

Dato : 08-01-04 17:28

> Hej FatPete
> Ked af at måtte sige det men en Celeron er noget af en sløv pade har
> selv haft en. Sæt du en PIV i i stedet.

Det var også derfor jeg købte en 2.8ghz! det var oprindeligt meningen jeg
ville have købt en 2.4ghz. mon ik en 2.8 ghz celeron er lige så hurtig som
en p4 2.4ghz?

Men det er også underordnet! selvom du siger en celeron er en sløv pade,
skulle den under ingen omstændigheder være langsomere en min 1.4 ghz t-bird.

mhv Peter

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-01-04 18:51

> [...]
>
> Men det er også underordnet! selvom du siger en celeron er en sløv pade,
> skulle den under ingen omstændigheder være langsomere en min 1.4 ghz

Og så stor indflydelse på en 3d test burde det da heller ikke have... :-/

Venligst

Fra : Henning B.

Dato : 08-01-04 19:50

Hejsa.
Jeg er ked af at sige det men det skal desværre nok passe.Jeg har selv haft
celeron og det sutter r.. .
Selv en duron er meget bedre.
MVH Henning
"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3ffd9872$0$27461$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : TommyF

Dato : 09-01-04 08:46

On Thu, 8 Jan 2004 19:50:15 +0100, "Henning B."
<brockhoffFJERNDETTE@post.tele.dk> wrote:

>Hejsa.
>Jeg er ked af at sige det men det skal desværre nok passe.Jeg har selv haft
>celeron og det sutter r.. .
>Selv en duron er meget bedre.
Enig, det er lige før den gamle amd cpu er bedre. :-/

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-04 21:30

In article <3ffd4554$0$95002$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Fedepede@tdcadsl.dk says...

> til før og til min store forbavselse score jeg faktisk omkring 2500 point
> lavere end før! Nogen der kan fortælle mig hvorfor? Den eneste forskel,

Nu er jeg ikke den der ta'r benchmarks for 100% gode varer, men jeg
lagde mærke til nogle tests foretaget af AMD, hvor Duron løber i
cirkler rundt om Celeron ved samme clockfrekvens. Jeg har en Duron 1400
og jeg er ganske godt tilfreds med ydelsen af den.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-01-04 21:37

> [...]
> cirkler rundt om Celeron ved samme clockfrekvens. Jeg har en Duron 1400
> og jeg er ganske godt tilfreds med ydelsen af den.

Spitfire eller Morgan?

Morgan er faktisk hurtigere end en tilsvarende Thunderbird.
Spitfire er den gamle Duron, den er noget langsommere.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-04 22:16

In article <3ffdbf64$0$95001$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
martin.johansson[REMOVE]@12move.dk says...
> Spitfire eller Morgan?

Applebred.

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-01-04 22:32

> In article <3ffdbf64$0$95001$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> martin.johansson[REMOVE]@12move.dk says...
>
> Applebred.

Ok, så er den jo nyere end Morgan, og givetvis hurtigere endnu.
Havde helt glemt at der var kommet en Applebred.

Hold dog øje med Thorton, en Barton i forklædning.

Jeg kan forresten se at SHG ikke har styr på deres Durons.
Alle Durons står som værende Morgans, også deres 1800 Mhz model.

Fra : Brian Lund

Dato : 09-01-04 02:17

> [...]
>
> Jeg kan forresten se at SHG ikke har styr på deres Durons.
> Alle Durons står som værende Morgans, også deres 1800 Mhz model.

Den kører med FSB på 133 MHz!

Overvejede at købe en 1600, men fik ordnet en byttehandel med min Duron 1200
til en XP 2200+ istedet :)

Brian

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-01-04 02:41

> [...]

Ok, så er den jo nyere end Morgan, og givetvis hurtigere endnu.
Havde helt glemt at der var kommet en Applebred.

Hold også øje med Thorton, en Barton i forklædning.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-01-04 22:18

> Spitfire eller Morgan?

Når det er en 1400 MHz må det jo være en morgan. Den højeste clock på
Spitfire'en er svjv 950 MHz eller 1000 MHz. Meget mere er det ikke i den...

> Morgan er faktisk hurtigere end en tilsvarende Thunderbird.
> Spitfire er den gamle Duron, den er noget langsommere.

Det er muligt...

--
Mvh/Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-04 23:21

In article <3ffdc8ec$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com says...

> Når det er en 1400 MHz må det jo være en morgan. Den højeste clock på

Men det var det ikke... Det er en Applebred.

Efter sigende er det en Thoroughbred i en light-udgave.

Fra : JSM

Dato : 08-01-04 22:00

> [...]
forhold
> til før og til min store forbavselse score jeg faktisk omkring 2500 point

En Celeron sutter til 3D. Se bare følgende artikel på:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/12/06/0141028 .
Her testes celly'er fra 2,2, til 2,6 GHz mod en duron 1,6 og XP2500+.
Resultatet er ret nedslående for celeron-ejere.

mvh
Jesper

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-01-04 22:09

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Her testes celly'er fra 2,2, til 2,6 GHz mod en duron 1,6 og XP2500+.
> Resultatet er ret nedslående for celeron-ejere.

Celeron sutter til alt andet end kontor arbejde.
Det sutter den faktisk også til pga. at den er alt for dyr.