MUSEN er væk - og det er ikke katten :-)
Fra : Allan Kürbis

Dato : 08-01-04 12:26

Jeg har et ældre chaintech 5AGM bundkort, som har "lagt på lager" et stykke
tid. Forleden tog jeg det frem og ville brige det til at opdatere min nieces
gl. computer; men nu kan jeg ikke finde musen (hverken på com 1 eller com
2), hverken i Dos eller i Win 98. jeg har prøver at installere en
musedriver, men uden held

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 17:42

On Thu, 8 Jan 2004 12:25:32 +0100, "Allan Kürbis" <akpc@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>gl. computer; men nu kan jeg ikke finde musen (hverken på com 1 eller com
>2), hverken i Dos eller i Win 98. jeg har prøver at installere en

Tja'e, der er jo de oplagte spørgsmål hvis du ikke har været dem
igennem:
- Kan Windows detektere serial-portene?
- Hvis portene faktisk findes i Windows, har du så prøvet med en ældre
seriel mus? (jeg havde selv problemer med en nyere Logitech mus på
ældre bundkort, selvom det lyder underligt)
- Hvis portene ikke findes, har du checket at serial-portene er
forbundet rigtigt på bundkortet (med mindre portene sidder på et
indstikskort) og har du checket COM-port opsætningen i BIOS?

0:) JG

Fra : Allan Kürbis

Dato : 15-01-04 21:03

Ja - jeg synes at jeg har været alt igennem - Windows kan ikke finde musen,
og hvis jeg installerer en dos-mousedriver, kan den heller ikke finde nogen
mus, det mystiske er at det virkede godt nok ind til, bundkortet blev sendt
på "efterløn/pension"

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-01-04 00:56

Har du et kald til en mouse driver i autoexec.bat?
Det var typisk således, at man på sin harddisk skulle have en mouse.com fil
liggende i f.eks. C:\mouse
I autoexec.bat aktiverede man den så med kommandoen:
C:\mouse\mouse.com

Kurt