Tynd mave
Fra : Hans B

Dato : 08-01-04 08:52

Hej

Victor(7 måneder) har siden jeg fik ham(1 måned) haft fin (omend lidt lys)
afføring.

Han har på det seneste haft fat i alt hvad der kan spises (og ikke) på vores
ture. Jeg har været meget forsigtig med at han ikke åd noget.

Her til morgen var afføringen smattet (altså ikke løbende) men grødet.

Jeg synes ikke han fik fat på noget i går, men han legede med en af han
kammerater der har haft tynd mave. De slikkede ikke hinanden, men for rundt
i sneen.

Jeg kom til at tænke på, at jeg i går vaskede hans madskål op med sulfo og
skyllede den grundigt bagefter. Førhen har jeg kun brugt varmt vand. Mon det
er sulfoen?

Er der nogen der har et forslag til skånekost el.lig?

mvh

Hans

Fra : Karina og Christian

Dato : 08-01-04 11:51

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> wrote in message
[klip]
> Er der nogen der har et forslag til skånekost el.lig?

Hos din dyrlæge kan du købe noget skånekost, der er velegnet til de
situationer, hvor hunden har lidt tynd mave.

Du kan dog også sagtens selv lave noget skånekost. Herhjemme gør vi det, når
vores hund har haft tynd mave, at vi koger noget kylling, som vi blander med
nogle udkogte ris - giv dem gerne op mod 20 minutter. Det er rigtig fint,
hvis du sørger for at give din hund maden i små portioner fordelt over hele
dagen.

Det, der er vigtigt, er, at din hund drikker så meget så muligt. Oven på en
gang tynd mave gør det nemlig ikke noget, at hunden ikke spiser det første
lille døgns tid, hvis bare den drikker. Derefter kan man give den skånekost
i nogle dage.

Nu lyder det ikke på nogen måde alamerende med din hunds afføring. Ligesom
os mennesker kan hunde jo også have variende afføring i perioder. Du skal
dog naturligvis holde øje med din hund og hundens almentilstand. Men sådan
lidt tynd mave går sædvanligvis over helt af sig selv igen. Gør det ikke
det, skal du selvfølgelig kontakte dyrlægen.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 08-01-04 11:53

Hej Hans

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg synes ikke han fik fat på noget i går, men han legede med en af han
> kammerater der har haft tynd mave. De slikkede ikke hinanden, men for

Sne kan godt gøre at de få lidt dårlig mave, for de spiser det sommetider
( ganske ufarligt )

> [...]
> skyllede den grundigt bagefter. Førhen har jeg kun brugt varmt vand. Mon

Det tror jeg ikke det er, du skyllede jo skålen meget grundigt bagefter.

> Er der nogen der har et forslag til skånekost el.lig?

Giv han nogen kogte ris eller pasta med kogt kylling, eller fiskeboller i,
så er hans afføring snart normal igen. Mariekiks har jeg også engang fået
anbefalet af nogen herinde fra til Nicki hvis han har haft dårlig mave, og
det er heller ikke nogen dårlig ting

God bedring med ham

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

PS fortsætter det, skal du nok snakke med dyrlæge om det, men se lige tiden
an først

Fra : Hans B

Dato : 08-01-04 15:05

Mange tak til Jer begge.

Jeg er tidligere hundejer, men som barn og ung. I de mellemliggende 20 år
har jeg inderligt ønsket mig en hund. Nu er Victor så flyttet ind og ved det
mindste piv, synes man jo at Falck, Brandvæsen og Hjemmeværn burde
hidkaldes. Jeg prøver jeres opskrifter, hvis problemet forsætter.

Mvh

Hans

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 08-01-04 16:55

>Jeg prøver jeres opskrifter, hvis problemet forsætter.

Hej igen

Jeg synes du skal prøve nu hvor problemet er der, for hvis han har lidt bøvl
med maven nu, er skånekost bestemt det rette.

Mange hilsner fra
Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Dudder

Dato : 08-01-04 22:01

"Hans B" skrev d. 08-01-04 08:52 dette indlæg :
> [...]
Mon det
> er sulfoen?
>
> Er der nogen der har et forslag til skånekost el.lig?

Hej
Min hund er også inde i en periode med tynd mave. Jeg skrev til
www.dyrlaegevagten.dk og spurgte. om der fandte et håndkøbs middel til
hjælp og fik denne link
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=435/sprog=1/item=yes/
- det har jeg nu købt og det ser nu til at virke.

mvh.
Dudder

http://www.kandu.dk/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-01-04 16:25

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hvordan går det med maven nu?

Mange nysgerrige hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Hans B

Dato : 11-01-04 09:07

> "Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan går det med maven nu?

Hej Bolette

Mange tak for din interesse:

Fredag morgen vågnede victor kl. 5.00 og peb. Jeg (dumpap!!) troede han
ville ind i stuen og lege, men da kl. var 6.30 gylpede han noget slim op.
Jeg røg i tøjet og ned på gaden. Det stod i en stråle fra ham!!! Og han
brummede når ham "klemte".
Jeg ringede straks til dyrlægen, som sagde nøjagtigt det samme som I.
Han havde dog ikke mistet appetitten, men var noget slukøret hele fredag.
Jeg fastede ham derfor til fredag aften, og gav ham skånekost (han havde nær
spist skålen med!!) Siden har han været på skånekost.

Helt fin er maven stadig ikke. Der er "Facon" på afføringen men der er
stadig blød når jeg samler den op.

Hans appetit fejler som sagt, bestemt ikke noget (tværtimod er den måske
bedre end den har været i den måned jeg har haft ham!) Og i går begyndte han
at blive "fræk" og glemme de gode manere ( 7 mdr.).

Jeg har undersøgt afføringen for at se om det er noget han har spist.

Fredag fandt jeg rester af hans kurv i det tynde og her til morgen endnu en
lille stump.Mon ikke det er fordi han har spist noget af den flettede kurv
som således irriterer maven voldsomt - så voldsomt at han kastede op og
dernæst fik diarree?

Han bider faktisk sjældent i noget han ikke må, men han har gnasket i kurven
i nattens løb. Så måske skulle jeg smide kurven?

Nu gemmer jeg den i hvertfald til imorgen, og hvis det stadig ikke er godt,
går vi til dyrlægen. Men det er da helt klart bedre nu!

mvh

Hans

Fra : DCH

Dato : 14-01-04 15:36

Hej.

Jeg håber at din hund er kommet i form igen. Jeg har siddet og læst de
andres udemærket indlæg - bruger selv kylling/ris når min har ondt i
maven jeg blander dog lidt Cultura/A38 i for gendanne balancen i maven
og det hjælper ..

MVH Mika

http://www.kandu.dk/