Jazzsangerinden "Hot Louise" (1934)
Fra : Philip

Dato : 08-01-04 06:56

Jeg søger oplysninger om en jazzsangerinde, der gik under navnet
"Hot-Louise". Hun medvirkede i den danske spillefilm "7-9-13" fra 1934. Af
filmanmeldelserne fra dengang fremgår det, at hun var en kendt sangerinde i
det københavnske underholdningsmiljø.
Jeg søger alle tilgængelige biografiske data om hende. Så vidt vides, var
hendes borgerlige navn Louise Jordan. Måske var hun amerikansk eller
engelsk. Måske dansk. Er der mon nogen i dette forum, der kender til hende.

v.h.

Philip

Fra : mia gerdrup

Dato : 09-01-04 08:06

"Philip" <philip.sampson@mail.dk> wrote in message news:<3ffcf106$0$95100$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> hendes borgerlige navn Louise Jordan. Måske var hun amerikansk eller
> engelsk. Måske dansk. Er der mon nogen i dette forum, der kender til hende.

Har du prøvet at henvende dig til Danmarks Radio? De har en masse
registreret omkring al musik, og måske kunne de bringe dig videre i
din søgen.

vh
mia

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 09-01-04 09:40

Philip skrev:

> [...]
> filmanmeldelserne fra dengang fremgår det, at hun var en kendt sangerinde i

Jeg tror der sidder nogen i news:dk.kultur.musik som kan hjælpe
med oplysninger. Jeg har selv fået god hjælp i denne gruppe.

En anden relevant gruppe kunne også være: news:dk.kultur.film

--
Venlig hilsen
Svend Erik