Jeg har fået ny kat... næsten ;o)
Fra : Ann K

Dato : 08-01-04 00:27

Hejsa.
Nej, nej... efter Ranjes død består Banden stadig kun af 5 katte!
Men, jeg vil alligevel påstå at jeg har fået en ny kat...
Han hedder Tjalfe Sagassøn... er næsten 8 år... og har boet her hele sit
liv!!!

Tjalfe har altid - så længe jeg kan huske - været en reserveret herre! Alt
det der nusseri og sociale pladder lod han de andre katte om!!! Han kunne
da godt være kælen - men så var det også altid klogest lige at tjekke mad-
eller vandskålen... for kæleri med Tjalfe var hans måde at gøre opmærksom
på at han manglede noget
Ligge fremme så man kunne se, hvor pæn en kat han egentlig er, var heller
ikke noget han gjorde... næ, nej - en god hule eller alternativt stolene
under spisebordet, var da de steder en ordentlig kat skulle ligge!
Miave og Spinde... han kunne godt - men gjorde det sjældent!
Og bæres... nej, så måtte man sør'me tage de skrammer der fulgte med...
ligesom at han aldrig tidligere har lidt af "mavelopper"!

Nu har han forandret sig til noget jeg næsten ikke kan genkende!!!
Han kommer af sig selv og vil _nusse_!!! NU!!! og lægger sig oven i købet
på skøddet Han spinder - lavt som altid før, men han gør det nu meget
ofte! Og kors, hvor _har_ han dog mange "mavelopper"!!!
Det er vældig hyggeligt at blive båret rundt - så bliver man nemlig også
kælet for!!! Og han er begyndt at "fortælle" nogle lange historier om sit
liv
Det er efterhånden helt umuligt for mig at komme til at sidde i min elskede
lænestol... ikke fordi Dise eller Kludetæppet har snuppet den... men fordi
_Tjalfe_ ikke er i stand til at sove/dove/hygge/dase nogen andre steder!!!
Og han smider rask væk de to andre ned fra stolen, hvis de har tilladt sig
at lægge sig i hans stol Han tøfler med på wc sammen med Aske - og mig

Og alle hans "nervøse frustrationer" er nærmest ikke eksisterende!!!

Jeg har i meget lang tid betragtet Tjalfe med nogen bekymring... han
virkede en anelse stresset... og det var lige som om at Kludetæppets
indtog, var dråben for ham!
Han brød sig ikke særligt om hende og har vist det gentagne gange med sine
meget kontante afvisninger... lige sådan med Namacoola, som jeg er sikker
på at han betragter som noget af det særeste og underligste, vi nogen sinde
har udsat ham for!!!

Tjalfe begyndte at forandre sig dagen efter Ranjes død!!!!
I alle de år, hvor Ranje har boet her, må han altså have haft en eller
anden indflydelse på Tjalfes opførsel...
Og i takt med at Ranje blev dårligere, har Tjalfe åbenbart valgt at trække
sig mere og mere for sig selv...
Selv om vi da aldrig har været i tvivl om at Tjalfe da godt kunne lide
Ranje og betragtede ham som et fuldgyldigt medlem af Banden! Han har flere
gange forsvaret svage Ranje udendøre - men samtidig var det også altid
ranje det gik ud over, hvis Tjalfe var i dårligt humør... Noget Aske dog
altid stoppede meget hurtigt!

Tænk sig - at Rnaje åbenbart har haft så stor indflydelse på Tjalfe!
Har næsten en lille smule dårlig samvittighed... men hvem kunne dog have
anet det???

Mvh Ann - og min "nye" kat

Fra : Jette Nielsen

Dato : 08-01-04 17:02

> [...]
> Men, jeg vil alligevel påstå at jeg har fået en ny kat...
> Han hedder Tjalfe Sagassøn... er næsten 8 år... og har boet her hele sit
[snip]
> [...]
> kælet for!!! Og han er begyndt at "fortælle" nogle lange historier om sit

Intet er så galt det ikke er godt for noget, fristes man til at sige
Dog vil jeg give dig ret i det er lidt synd at Ranje tilsyneladende har
haft den indflydelse på ham ... der lurer åbenbart mere under overfladen
i en katteflok, end vi mennesker umiddelbart kan gennemskue....

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 08-01-04 22:39

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Mvh Ann - og min "nye" kat

Hej Ann,
Mange tilløkker med din nye kat

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse
> ... der lurer åbenbart mere under overfladen
> i en katteflok, end vi mennesker umiddelbart kan gennemskue....

Ja, også i den grad .
Jette, tak for snakken på online træffet, det var hyggeligt og nemt, da der
først var hul igennem. Tak også til de andre der var med. Jeg håber vil
bliver nogle flere i næste måned.

--
Hilsen Denise