Computeren vil ikke starte op!
Fra : Martin K.

Dato : 07-01-04 23:15

Hej,

Jeg har lige fået et større problem med computeren. Computeren havde været slukket i et par timer og jeg sad og så fjernsyn, da computeren pludselig startede op helt af sig selv!!! Den bootede op indtil ”Velkommen” siden i XP, hvor man vælger bruger og password – hvorefter den slukkede.

Herefter kan jeg faktisk ikke tænde computeren mere. Jeg har dog 5-6 gange kortvarigt fået liv i den (den har også startet selv 2 gange). Disse livstegn varer imidlertidigt kun i ca. 3 sek. hvorefter den slukker af sig selv. Så vidt jeg kan se, så kan jeg ikke nå at komme ind i Bios eller noget som helst.

Jeg har en 300W strømforsyning med ATX, AMD Athlon XP 1800, Soltek SL-75KAV motherboard. Desuden har jeg for nylig installeret et nyt grafikkort (Radeon 9600 pro). Grafikkortet har dog kørt uden problemer i 3 uger, så det er nok ikke det. Alt er opdateret med de nyeste drivere og computeren har kørt fejlfrit i 1½ år.

Al hjælp til identificering og afhjælpning af problemet modtages med GLÆDE!!!

Mvh

Martin

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-01-04 23:31

On Wed, 7 Jan 2004 23:14:47 +0100, Martin K. wrote:

> [...]
> og computeren har kørt fejlfrit i 1½ år.
>
> Al hjælp til identificering og afhjælpning af problemet modtages med

No idea! Prøv at nulstille BIOS'en, Tjek om køleren er faldet at CPU'en.
Hiv evt. alle kort (minus gfx-kort) ud. Tag harddiske/CD-drev fra og sæt
dem til en efter en. Har du et PCI grafikkort så prøv med det.

....og lad så lige være med at lave SÅ lange linier på dine indlæg. Nu her
jeg rettet det tilbage til noget der er læsbart.

--
Mvh. Lars

Fra : thomas

Dato : 11-01-04 07:33

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse

klip
> --
> Mvh. Lars

kan du ikke klippe det væk du ikke svare på
thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-01-04 08:15

On Sun, 11 Jan 2004 07:33:22 +0100, thomas wrote:

> kan du ikke klippe det væk du ikke svare på

Jo. Det plejer jeg nu også, men lige her undlod jeg det. Martin brugte
nemlig en liniebrede på over 300 tegn som gjorde indlæget ret besværligt at
læse. Ikke alle newsreadere retter op på sådan noget selv.

http://groups.google.com/groups?dq=&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&frame=right&th=5125c4ba98d122e2&seekm=3ffd0aaa%240%2469998%24edfadb0f%40dread12.news.tele.dk#link1

--
Mvh. Lars

Fra : Fessor

Dato : 08-01-04 08:46

En af computerens svageste dele er ON/OFF kontakten til 230V.
Måske kan det være den.