MS Windows
briani 27239
FDISK vil ikke....
Fra : keld

Dato : 07-01-04 22:53

Hej !

Jeg forsøger at få gang i en tilsyneladende død harddisk...

Tror den er stået af pga. RAM fejl . . . der så har slået FAT'en ihjel
<gæt>...

DIR melder 3.095.759.296 byte og 65.536 byte ledig. Når jeg så forsøger at
køre en FORMAT, melder operativsystemet "Programmet medførte en
divisionsoverløbsfejl"

Disken er på 80 GB og på et tidspunkt kunne jeg se i FDISK at den primære
partition var på ca. 11 GB...

Jeg har forsøgt med FDISK at slette den primære partition for at få lavet en
ny ... men den beder om et enhedsnavn og jeg går ud fra jeg skal skrive det
enhedsnavn der anføres i partitionsstatus, og det kan jeg ikke skrive, da
det består af grafiske kruseduller..

Partition Status Type Enhedsnavn MB Systemm
Forbrug
C: 1 A PRI DOS kruseduller 11249 24FAT32
100%

står der......

Hvordan tæsker man sådan en disk i gang igen....????

Hilsen Keld

Fra : Cinnober

Dato : 07-01-04 23:08

"keld" <kro@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 100%
>
> står der......
>
> Hvordan tæsker man sådan en disk i gang igen....????

prøv flg. i DOS

skriv : lock
sig Ja til at acceptere.

skriv derefter : fdisk /mbr <------ Sletter Master Boot Record.

og genstart pc´en og kør fdisk igen og opret partioner....

Fra : keld

Dato : 07-01-04 23:33

> [...]
>
> skriv derefter : fdisk /mbr <------ Sletter Master Boot Record.
>

> og genstart pc´en og kør fdisk igen og opret partioner....

Tak!

/mbr parametren fremgår ikke af min DOS 5.0 manual..........

Ej heller lock...

Iøvrigt er min pc nu ved at formattere disken..... Jeg skulle bare bruge min
Win98 CD som "nøgle"...... strange...

/Keld

Fra : Peter

Dato : 08-01-04 01:31

"keld" <kro@c.dk> skrev i en meddelelse
klip>
> [...]
>
> Ej heller lock...
>
> Iøvrigt er min pc nu ved at formattere disken..... Jeg skulle bare bruge

Du skal lige være opmærksom på, at standard Fdisk ikke supporter harddiske
over 64GB, jævnfør nedenstående link:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q263044

Du kan søge på Google efter en Fdisk version der supporter harddiske op til
120GB, eller en endnu bedre løsning, gå på din harddisk fabrikants
hjemmeside og download original harddisk utillity. For Maxtor hedder den
Maxblaster 3, og den kan både partionere, opdele og formatere..

Peter B