Retention time på CyberCitys DANSKE binære~
Fra : Niels Sørensen

Dato : 07-01-04 22:39

Jeg har først nu begyndt at læse på usenettet og herunder de danske, binære
grupper.

At CC sylter de udenlandske er vist alment kendt og sikkert meget
fornuftigt, - men kan det passe, at det samme nu også gælder for de danske
binære?
- Jeg havde tidligere hørt, at man kunne forvente at indlægene var i live et
par dage, men det er jeg ikke sikker på holder stik? For at tjekke har jeg
kigget på den formentlig mest belastede- dk.binaer.musik - og her ved jeg
da, at der tidligere har flere flere hundrede indlæg, men nu kommer der kun
nogle ganske få om dagen, hvis man kun tjekker én gang om dagen.

Altså under 24 timers retention time.. Kan det passe?

Tak for info.
VH Sørensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-01-04 22:55

"Niels Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.com> skrev :

>Altså under 24 timers retention time.. Kan det passe?

Så vidt jeg ved, så er der kun afsat en bestemt størrelse plads
til en binær gruppe, så bliver der postet mere end pladsen
tillader, så bliver de ældste indlæg slettet, også selvom der er
gået mindre end 24 timer.
--
Knud

Fra : Niels Sørensen

Dato : 07-01-04 23:12

> [...]
> til en binær gruppe, så bliver der postet mere end pladsen
> tillader, så bliver de ældste indlæg slettet, også selvom der er

Tak for svaret. Det lyder meget sandsynligt at det er tilfældet.
Jeg har dog tidligere (for blot et par måneder siden) set at gruppen havde
seriøst _mange_ flere indlæg.. Så det kan måske tyde på, at CC har sat
grænsen betydeligt ned - måske i forbindelse med den nye kampagne, eller som
en lille julegave til kunderne...(?)

VH Sørensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-01-04 23:46

"Niels Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.com> skrev :

>Så det kan måske tyde på, at CC har sat
>grænsen betydeligt ned - måske i forbindelse med den nye kampagne, eller som
>en lille julegave til kunderne...(?)

Prøv at spørg i en intern CC-gruppe, det kan være, at du får et
helt konkret svar.

Jeg har ingen anelse om pladsen er blevet ændret eller ej.

Men man lunne godt forestille sig at newsserveren er blevet
overbelastet, en newsserver med binære nyhedsgrupper en tung sag
at køre.
--
Knud

Fra : Niels Sørensen

Dato : 08-01-04 15:21

> Prøv at spørg i en intern CC-gruppe, det kan være, at du får et
> helt konkret svar.

Det vil jeg prøve, men de virker meget sløve..

> [...]
>
> Men man lunne godt forestille sig at newsserveren er blevet
> overbelastet, en newsserver med binære nyhedsgrupper en tung sag

En anden mærkelig ting er, at der skrives "Retrieving 219518 new headers for
dk.binaer.musik", men at det kun bliver til 110 indlæg (dvs. 110 filer)..
Selv hvis hver post bliver splittet op i gnms. 20 "del-indlæg" kommer man jo
ikke i nærheden af 219518 headers... Mærkeligt..

Og at dk.binaer.musik.repost indeholder kun 2 (to!) indlæg er næsten endnu
mere mærkeligt - det kan jo i hvert fald ikke være fordi den er fyldt op så.

VH Sørensen