Kan jeg dette...
Fra : Magnus

Dato : 07-01-04 20:59

Er der en som kan hjælpe en nybegynder med at lave en simpel php-fil som kan
kontrollere om et billed findes på en anden server fx.
http://www.domain.dk/billeder/billed.jpg

Kan man det?

/Magnus

Fra : Kristian Thy

Dato : 07-01-04 21:34

Magnus uttered:

> Er der en som kan hjælpe en nybegynder med at lave en simpel php-fil
> som kan kontrollere om et billed findes på en anden server fx.
> http://www.domain.dk/billeder/billed.jpg

Præciser: Vil du have at vide om billedet *findes* på en anden server,
altså om det er der eller ej, eller vil du have at vide om billedet er
på din egen eller en anden server?

\\kristian
--
78% of all statistics are made up on the spot.

Fra : Magnus

Dato : 08-01-04 15:09

> Præciser: Vil du have at vide om billedet *findes* på en anden server,
> altså om det er der eller ej, eller vil du have at vide om billedet er
> på din egen eller en anden server?

Jeg vil førtst tjekke om billedet findes og hvis det gør så hvis man så
kunne finde opløsningen på billedet (jpg).
Det er hvis jeg har store billeder liggende på et andet (billigere) webhotel
med god plads.

/Magnus

Fra : Anders

Dato : 08-01-04 18:29

Den Thu, 08 Jan 2004 15:08:35 +0100. skrev Magnus:
> [...]
> kunne finde opløsningen på billedet (jpg).
> Det er hvis jeg har store billeder liggende på et andet (billigere) webhotel

Hvorfor ikke klare begge dele på en gang:
http://dk2.php.net/manual/en/function.getimagesize.php

Med venlig hilsen
Anders Pedersen