Deling USB Enheder..
Fra : Jorgen [2400]

Dato : 07-01-04 20:17

Hej,

det er ikke ligefrem et netværksspørgsmål - men kan man få en "USB HUB" - så
man kan dele f.eks USB Scanner og Printer via den hub ?

Det ville være lidt mere effektivt fremfor at plugge den ind i pc1 og gøre
dem shared for andre pc'ere, idet man her altid skal have PC1 tændt...

- jorgen

Fra : BN Soft 1991

Dato : 08-01-04 01:04

Sandberg USB 2.0 Hub (4 porte) Tilbage

Med Sandberg USB 2.0 Hub kan du fordele din USB port, så mere USB
udstyr kan tilsluttes din computer - ved sammenkobling af flere hubs helt op
til 127 enheder. Hub'en kan tilsluttes både USB 1.1 og USB 2.0 porte. Ved
tilslutning til en USB 2.0 port kan opnås USB 2.0's høje hastighed på helt
op til 480 Mbit/s. Placerer du hub'en på dit skrivebord, slipper du for at
skulle tilslutte dit USB udstyr bag på computeren, da stikkene så er trukket
frem på bordet. Hub'en tilsluttes blot din USB port med det medfølgende
kabel, og Windows® installerer selv den nødvendige software. Lettere kan det
ikke blive.

Pakken indeholder:
a.. 1 Sandberg USB 2.0 Hub
b.. 1 230V Power supply
c.. 1 USB connection cable
d.. 1 User guide in English, Danish, Norwegian, Swedish and Finnish
e.. 1 Warranty card
Specifikationer:
Interface standard: Up to USB v2.0
USB connectors: 4 A-female and 1 B-female
Supplies USB ports with up to 500mA (with power adapter)
Built-in overload protection
Supports high-speed (480 Mbit/s), full-speed (12 Mbit/s), and
low-speed (1.5 Mbit/s) transfer rate
Plug & Play automatic system configuration
Chains up to 127 USB devices
USB 1.0, USB 1.1, USB 2.0 and ACPI compliant
Power LED for self-power mode
Activity LED: 4 LEDS - one for each USB downstream port
port

Systemkrav:
1 available USB port
Pentium PC or compatible

Pris og levering:
Vejl. uds. 399,- DKK

hilsen BN SOFT 1991

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-04 11:07

In article <3ffc9e82$0$29329$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, bnsoft1991
@pc.dk says...

> hilsen BN SOFT 1991

1. Lad være mere at sælge dit bras i diskussionsgrupper
2. Læs det oprindelige indlæg inden du skriver.

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 08-01-04 11:43

Jorgen skrev:
> [...]

> Det ville være lidt mere effektivt fremfor at plugge den ind i pc1 og gøre
> dem shared for andre pc'ere, idet man her altid skal have PC1 tændt...

Jeg har en gang set en boks, men USB-stik i den ene ende og LAN-stik i den
anden. Man installerer så et stykke software på sin PC, som emulerer en
USB-port, og som kommunikerer med boksen.

Måske sådan en fætter kan afhælpe dit problem? Kan dog desværre ikke huske
producentens navn...

-------
Tomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-04 12:02

In article <STYKb.1166$k_3.155@news.get2net.dk>,
popdreng_fjernmig_@popfyr.dk says...

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1694917898

Fra : TS

Dato : 08-01-04 14:24

> http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1694917898

Hej
Den kan kun dele ved at op til 4 computere er tilsluttet med usb kabel, og
ikke via netværk. Derudover har den kun USB 1.1.
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=2090&pcount=&Product_Id=133278

Kunne man egentlig på en almindelig USB hub tilslutte en Bluettoh adapter,
for så at lade flere computere dele enhederne? Man får selvfølgelig et
problem med at man IKKE skal have adgang fra flere maskiner til neheden af
gangen.
Men måske det kunne være en mluighed? - jeg har i hvert fald overvejet
forsøget.
Man kan jo købe BT adaptorer til at sætte på printererens port for at gøre
den BT tilgængelig, så burde man vel også med en hub, måske?

mvh TS

Fra : TS

Dato : 08-01-04 14:40

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=200583&pcount=&Product_Id=134669

Den kunne være spændende, der er to USB A stik og et RJ45. Der står i
manualen at man kan tilslutte to printere, bare ikke noget om at man kan
tilslutte en USB hub til f.eks. scanner, harddisk eller brænder på den
anden - så det kan man nok desværre ikke.

--------
USB

You can connect up to two USB printers and print to them via Bluetooth or
the (wired)

LAN. If you have two USB printers connected to the AP, both may be accessed
via

Bluetooth only. The wired LAN will only have access to the USB printer
connected to

the lower USB port.

------

Fra : Kim

Dato : 09-01-04 09:15

On Thu, 8 Jan 2004 14:23:47 +0100, "TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk> wrote:

>Den kan kun dele ved at op til 4 computere er tilsluttet med usb kabel, og
>ikke via netværk. Derudover har den kun USB 1.1.

En alternativ løsning ( der intet har med netværk at gøre )
kunne være en USB switchbox kombineret med en USB hub.

FUT : dk.edb.hardware

--
Kim

Fra : BN Soft 1991

Dato : 09-01-04 18:52

Skulle du ikke din snable og gå ud i haven.
jeg swælger hvad jeg jeg har lyst til
det skal ud ikke bestemme
hvis ud ikke vil købe min ting så er det ok med mig (P.S. du kan ikke handle
med mig Jesper )

også er det ikke noget jeg sælger til vedkommen jeg hvis hvad det er for en
ting han skal købe og hos hvem.

du skal ikke starte mail løber inde i denne for du er blocket i mail boxen.

hilsen BN soft 1991