.CAB i stedet for .ocx?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 07-01-04 19:34

Hej NG.

Jeg har en asp side hvor jeg viser et TreeView objekt. Det opretter jeg med
følgende kode:

<OBJECT id=objTree style="LEFT: 0px; WIDTH: 250px; TOP: 0px; HEIGHT: 400px"
classid=clsid:C74190B6-8589-11D1-B16A-00C0F0283628
VIEWASTEXT codebase="ComCtl/mscomctl.ocx#version=6,0,84,98">

Men det giver problemer, hvis ikke klienten har en licens til mscomctl.ocx.
Dette problem kan måske løses ved at bruge mscomctl.cab i stedet for, men
kan jeg bare referere .cab filen ligesom .ocx filen?
Hvis ikke, hvordan bruger man så .cab filer?
Jeg kunne jo bare prøve at ændre koden, man da mine maskiner alle har licens
til .ocx filen i form af Visual Studio, kan jeg ikke teste om det virker.

mvh
Stefan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-01-04 20:04

Stefan Kristensen wrote :

> [...]
> Jeg kunne jo bare prøve at ændre koden, man da mine maskiner alle har
> licens til .ocx filen i form af Visual Studio, kan jeg ikke teste om

Jeg tror umiddelbart, at du er bedre hjulpet i enten
dk.edb.internet.webdesign.clientside (hvor dit spørgsmål vel egentlig
hører hjemme) eller dk.edb.programmering.basic.visual-basic (hvis din
komponent er skrevet i vb).

Jeg sætter FUT til dk.edb.internet.webdesign.clientside, da det i hvert
fald ikke har noget direkte med ASP at gøre.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk