Multihjul
Fra : Bent Nielsen

Dato : 20-04-01 09:37

Jeg har i mit lange lystfiskerliv aldrig kommet så langt som til at fiske
med multihjul, (det vil sige, jeg bruger altid multihjul til havfiskeri -
pirkefiskeri) men ikke til spinnefiskeri. Det syntes jeg var på tide, så jeg
har anskaffet mig en stang: ABU "Conolon Premier" 9,6 fod multi stang,
kastevægt: 8-28 gr. Jeg fik så øje på det nye multihjul fra ABU der hedder:
Ambassadeur Eon. Det viser sig nu at hjulet er trukket tilbage til Sverige,
fordi der var noget ivejen med lineføreren. Hvilket multihjul vil man her i
gruppen anbefale mig? Jeg kommer nok mest til at bruge hjulet til fiskeri
med bobleflåd og flue og lidt spin i åen.
På forhånd tak, knæk og bræk
Bent
bent.nielsen@nvn.dk

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 23-04-01 11:25

Ambassadeur T3000 Mag har den store fordel at man nemt kan regulere
magnetbremsestyrken. Det er ikke så nemt at regulere centrifugalbremsen så
det er en fordel for begynderen der eksperimenterer meget med bremsen.

MEn det er ikke til tykke liner. Men til kyst og åfiskeri op til 35 gram
kastevægt er det rigtigt godt

mvh

Erik Breum Petersen

Bent Nielsen <bent.nielsen@nvn.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bpdtu$v39$2@news.cybercity.dk...

Fra : Anders og Berit

Dato : 23-04-01 21:10

Jeg ville vælge et Ambassadeur i 4000 størrelse. De kan hedde 4500 eller
4600. Hvis du vil have venstrehåndsindspinning (husk du arbejder med hjulet
oven på stangen) hedder de 4501 eller 4601.

Jo mindre model du vælger, jo bedre kaster den især med lettere blink. Altså
så lille som muligt under hensyn til den linekapacitet og tykkelse du
ønsker.

Der er også 2 modeller i 3000 størrelse (En MAG et eller andet og en
Mörrum). De er meget fine, men hører til i den dyrere ende. Jeg selv har en
4601 C4 Ultracast, og den fungerer rigtig godt.

Ambassadeur fungerer også fint med fireline, men det skal være af en god
kvalitet forstået så rund som muligt.

Mvh
Anders Post

Fra : Morten Nielsen

Dato : 05-06-01 22:56

Hvor har du hørt at EON modellen er taget tilbage? Jeg har lige købt dette
hjul og har intet oplevet eller hørt om denne påstand.

Fra : C9

Dato : 12-06-01 09:13

Det fik jeg at vide hos Korsholm for ca. 2 mdr. siden. Jeg har fået det nye
hjul, og jeg kan oplyse at det fungere ganske udmærket. Det er let at
betjene og jeg er overrasket over hvor let jeg kaster med det. Det er første
gang jeg bruger multi hjul til spin.
Bent

Fra : Morten Nielsen

Dato : 17-06-01 09:42

Jeg tror du har ret. Jeg har siden hen hørt fra en ven der arbejder i en
grejbutik, at der har været nogle problemer med det hjul. Der er nogle
stykker der er sendt tilbage. Jeg har dog ikke oplevet problmer med mit
endnu, andet end jeg lige skal lære at kontrollere kastene da det er mit
første multihjul.