Tekst formater med Response.Write
Fra : Martin Jensen

Dato : 07-01-04 17:39

Hej

Jeg er rimelig ny til asp kodning, og gennem jeres toturial har
jeg fundet frem til følgende:

Response.Write "<h1>" & Request.Querystring("navn") & "</h1>"

Men jeg vil gerne have teksten sat teksten til Arial size 2 i
stedet for h1...
Hvordan gøres dette?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-01-04 17:46

Martin Jensen wrote :

> [...]
>
> Response.Write "<h1>" & Request.Querystring("navn") & "</h1>"
>
> Men jeg vil gerne have teksten sat teksten til Arial size 2 i

Vær opmærksom på, at de foruddefinerede html-elementer som h1,h2 etc ikke
skal bruges til at formattere tekst, men til at indikere et dokuments
_struktur_.

Du kan lave det du ønsker ved CSS, dvs noget i retning af

   <head>
           .overskrift {
               font-family: Arial;
               font-size: 16px;
           }
   </head>

Det du ønsker at lave er ren html, så jeg sætter FUT til
dk.edb.internet.webdesign.html, dvs svar på dette indlæg kan kun ses i
den gruppe

FUT: dk.edb.internet.webdesign.html

--
Jesper Stocholm