Ingen www-adgang
Fra : /arcana

Dato : 20-04-01 14:15

Vi står med et møstisk problem på mit arbejde. En af brugerne kan ikke komme
på internet. Der er ingen problemer med at komme på lokalnettet (men hun kan
ikke pinge ud af huset), og hendes PC er lige blevet opgraderet med en IBM
30GB disk, som har fået vores standard-installation (Win2K, MSOffice, Lotus
Notes etc.). Vi har flyttet rundt på kablerne i krydsfeltet, pinget hendes
IP-adresse med PC'en slukket (for at se om en eller anden havde "lånt"
IP'en) - der er intet som ser ud til at være forkert.

Er der andet at gøre end en reinstallering af hele skidtet?
--
/arcana

Fra : Kim Thranborg

Dato : 20-04-01 14:38

"/arcana" <noemail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> IP'en) - der er intet som ser ud til at være forkert.
>
> Er der andet at gøre end en reinstallering af hele skidtet?

Har i prøvet at kontrollere indstillingerne for gateway og netmaske m.m.
(bare et vildt gæt nu i ikke nævnte det..)

kim@thranborg.dk

Fra : Bent skohorn

Dato : 20-04-01 22:14

"Kim Thranborg" <kim@thranborg.dk> wrote in message

> [...]
>
> Har i prøvet at kontrollere indstillingerne for gateway og netmaske m.m.
> (bare et vildt gæt nu i ikke nævnte det..)

sandt sandt. Det der ligner en manglende gateway.. meget.. :)

en anden ting kunne dog være manglende nameservers. i og med at der kan
pinges ip'er(jeg vil gå ud fra at det er det i pinger, og ikke netbios
names, da de resolves til en ip anyways) men ikke 'internet adresser'
(hostnames ie www.dr.dk)- som er hvad folk plejer at pinge når de skal se om
nettet virker.

slpgies

Fra : /arcana

Dato : 21-04-01 08:01

"Bent skohorn" <a@b.c> wrote in message

> sandt sandt. Det der ligner en manglende gateway.. meget.. :)

Ikke ifølge ipconfig - jeg har også lavet en /release og /renew...

> [...]
> pinges ip'er(jeg vil gå ud fra at det er det i pinger, og ikke netbios
> names, da de resolves til en ip anyways) men ikke 'internet adresser'

Tjah - alle andre har ingen problemer. Det drejer sig om én maskine ud af
45, og da vi kører installationen ens på alle maskiner så...
Det ender nok med en reinstall...

/arcana

Fra : /arcana

Dato : 21-04-01 07:57

"Kim Thranborg" <kim@thranborg.dk> wrote in message

> Har i prøvet at kontrollere indstillingerne for gateway og netmaske m.m.
> (bare et vildt gæt nu i ikke nævnte det..)

Jep - alt er tilsyneladende som det skal være....?!

--
/arcana

Fra : TcaT

Dato : 21-04-01 00:09

"/arcana" skrev d. 20-04-01 14:15 dette indlæg :
> [...]
> /arcana
>
> Tjek proxy indstillinger og gateway, samt at hendes IP er i samme adresse område som resten af netværket.

TcaT

http://www.kandu.dk/

Fra : /arcana

Dato : 21-04-01 18:43

"/arcana" <noemail@nospam.dk> wrote in message

> 30GB disk, som har fået vores standard-installation (Win2K, MSOffice,
Lotus...

PS: I forbindelse med opgraderingen smed jeg et D-Link netkort i i stedet
for det 3COM der sad der i fovejen. ???

--
/arcana

Fra : Casper Thomsen

Dato : 22-04-01 15:22

Og du har selvfølgelig prøvet at sætte det gamle kort i igen?

Mvh
Casper

Fra : /arcana

Dato : 23-04-01 14:31

"Casper Thomsen" <casper@daimi.au.dk> wrote in message

> Og du har selvfølgelig prøvet at sætte det gamle kort i igen?

Nej, men jeg har "flikket" problemet ved at sætte faste DHCP-adresser ind i
kontoen i stedet for dynamiske.

--
/arcana